کد خبر: ۲۶۶۵۸۳
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰

نماینده حزب جمهوریخواه آمریکا: ادامه مذاکرات ایران و 1+5 تا رسیدن به توافق نهایی خردمندانه است

یک نماینده حزب جمهوری خواه در کنگره آمریکا می گوید خردمندانه آن است که مذاکرات هسته ای 1+5 با ایران تا رسیدن به توافق نهایی ادامه پیدا کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: 'راش هالت' نماینده جمهوری خواه نیوجرزی در مقاله ای برای 'دیلی بیست' نوشته است ' باید از خبرها در مورد دیدار روز امروز (پنج شنبه) دیپلمات های 6 کشور برای رسیدن به توافق در 24 نوامبر استقبال کند'.

به گفته راش هالت 'با همه فراز و فرودها، مذاکرات وین پایدارترین مذاکرات مستقیم بین دو دولت طی 30 سال گذشته است'.

او می گوید برخی در کنگره دست دیپلمات ها را با مطرح کردن شرایطی دشوار در مورد توافق نهایی بسته اند اما مانند هر مذاکره ای، مساله رسیدن به نتیجه مطلوب است و نه فقط کسب امتیاز.

به گفته این نماینده جمهوری خواه، تحریم های جدید علیه ایران در شرایط حاضر می تواند مذاکرات را با شکست روبه رو کند.

اشاره هالت به خواسته های مطرح شده از طرف برخی نمایندگان جمهوری خواه کنگره برای تصویب تحریم های جدید حین مذاکرات با ایران است، تحریم هایی که دولت دموکرات آمریکا با آن مخالفت کرده است.

او با اشاره به امیدواری رییس جمهوری و وزیر امور خارجه آمریکا که توافق با ایران شدنی است، می پرسد کنگره کجا ایستاده است؟

این نماینده جمهوری خواه معتقد است کنگره آمریکا می تواند با حمایت از مذاکره کنندگان در بخش درست تاریخ دیپلماسی و امنیت ملی بایستد.

راش هالت می گوید تعامل دیپلماتیک با ایران اکنون نیز جهان را امن تر ساخته است.به گفته او مذاکرات تازه فعلی، امکان یک دگرگونی را پدیدار ساخته است و باید از آن استفاده شود.

به گزارش ایرنا، مقام های ارشد 6 کشور ، ایران و گروه 1+5، قرار است امروز پنج شنبه در وین پایتخت اتریش، دیدارها و دور هشتم گفت وگوهای هسته ای را از سر بگیرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین