کد خبر: ۲۶۷۰۷۸
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶

توصیه آیت‌الله جوادی آملی در آستانه محرم: با داستان‌ها و حرف‌های بی‌سند از آزادی‌خواهی کربلا کم نکنید

آیت الله جوادی آملی گفت: « حرف ها، قصه‌ها، داستان ها، روش ها و منش‌ها که از جلال کربلا، جمال کربلا، عظمت کربلا، استقلال کربلا، حریّت و آزادیخواهی کربلا کم کند؛ این حرف ها را نزنید.»
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرآنلاین، آيت الله جوادی آملی در جلسه درس اخلاق خود با توجه به نزدیک شدن ماه محرم نکاتی را در این باره یادآوری کرد. 

مفسر قرآن کریم، مداحان و ذاکرین اهل بیت را به رعایت عظمت و جلال خاندان عصمت و طهارت توصیه کرده و گفت: «ما بايد حواسمان جمع باشد؛ جريان حسين‌بن‌علي، جريان محرم، تاسوعا، عاشورا، عزاداري ها، بخش هاي سنتي آن سر جايش محفوظ است، هم سخنرانان ما، هم مداحان ما، عظمت و جلال و شکوه حسين‌بن‌علي را نشان بدهند، مداحان کاري که از عظمت اهل بیت کم ‌کند، انجام ندهند.»

آیت الله جوادی آملی در ادامه به سخن امام حسین(ع) اشاره کرده و عنوان کرد: «اين سفارش حسين‌بن‌علي است، بگذاريد کربلا با جلال و شکوه شناخته شود، حرف ها، قصه‌ها، داستان ها، روش ها و منش‌ها که از جلال کربلا، جمال کربلا، عظمت کربلا، استقلال کربلا، حريّت و آزاديخواهي کربلا کم کند اين حرف ها را نزنيد. در صحنه عاشورا و در آن موقعیت خطیر حسين‌بن‌علي به اهل بیت خود فرمود: کاري کنيد در اين سفر که عظمت و حيثيت شما محفوظ باشد. لذا مداحان و ذاکرین نباید روش و کاری که از جلال و شکوه اهل بیت بکاهد انجام دهند و حرف و سخن بی سند بیان کنند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین