کد خبر: ۲۶۸۴۵۸
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹

نقشه جهانی شیوع بیماری‌ها+تصاویر

با توجه به رشد روزافزون مبتلایان به ابولا و احتمال همه‌گیر شدن این بیماری مرگبار، نقشه شیوع بیماری‌های کشنده در سراسر جهان تهیه شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: این نقش که حاوی اطلاعاتی از شیوع بیماری‌ها در جهان است و به طور مداوم به روز می‌شود نشان دهنده شیوع نمونه‌ها و مرگ و میرهای ناشی از بیماری‌های ویروسی و باکتریایی است.

نگاهی اجمالی به این نقشه حاکی از گسترش فعلی ویروس ابولا، تب خوک آفریقایی در روسیه و مواردی از «چیکونگونیا» در گواتمالا و دیگر بخش‌های آمریکای مرکزی است. ویروس چیکونگونیا از طریق پشه‌ها وارد بدن انسان می‌شود و شایع‌ترین علائم عفونت ویروسی چیکونگونیا، تب و درد مفصلی است.

نقشه شیوع بیماری‌ها براساس گزارش‌های به دست آمده از رسانه‌های محلی سراسر جهان و منابع دیگر از بیماری‌های شایع تهیه شده است. استفاده‌کنندگان از این نقشه می‌توانند بیماری‌های تهدیدکننده مختلف از قبیل مننژیت، آنفلوآنزای پرندگان و سیاه زخم را در آن جست‌وجو کنند. همچنین گروه‌های مختلف بیماری‌ها با نمادهای متفاوت نشان داده شده‌اند. به طور مثال موارد مشکوک به ابولا با مثلث‌های نارنجی رنگ روی نقشه علامت گذاری شده است. طبق اطلاعات موجود در این نقشه افرادی با علائم ابولا اخیرا در دانمارک و جمهوری چک بستری شده‌اند و این نقشه همچنین حاوی اطلاعاتی در مورد مرگ مبتلایان به این ویروس در اسپانیا و آلمان است.

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی میل، اطلاعات این نقشه نشان می‌دهد شمار تلفات ابولا در نیجریه به 343 تن افزایش یافته و اولین مورد فوتی در مالی تایید شده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین