کد خبر: ۲۶۹۵۳۰
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱

وزیر بهداشت: انفجار مین باعث شد یک چشم «آلا» نابینا شده و دیگری نیاز به عینک شماره ۴ دارد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آلا یکی از کودکان حادثه دیده در اثر انفجار مین در روستای نشکاش مریوان از چشم راست نابینا شده و چشم چپش نیاز به عینک شماره چهار دارد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سیدحسن هاشمی پس از معاینه سه کودک مریوانی که بر اثر انفجار مین دچار حادثه شده‌اند، افزود: چشم راست این دختر بینایی ندارد، فقط ظاهرش مانده و علتش نیز انفجار مین است.

وی با اشاره به اینکه چشم چپ آلا نیز مانند چشم گشین مشکل تنبلی دارد، اضافه کرد: چون یک چشمش می‌دید هشتاد درصد دیدش تامین شده است و نیاز دارد که عینک شماره چهار به چشمش بزند.

هاشمی تصریح کرد: اگر امتحان کنید و چشمان او را ببندید، خواهید دید که چشم راستش اصلا نمی‌بیند و نمی‌تواند طرف حرکتی کند و باید مراقب چشم چپش نیز باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد «خبات» یکی دیگر از این کودکان گفت: قرنیه چشم چپ این پسر نیز در اثر انفجار مین کمی آسیب دیده و اثر جوش خوردگی که بر روی صورتش پیداست، روی قرنیه‌اش نیز وجود دارد و با عینک، هفتاد درصد دید پیدا می‌کند.

هاشمی مشکل چشمان «گشین» را تنبلی چشم عنوان کرد و گفت: گشین از بچگی مشکلی داشته که مادرزادی است و آن هم این است که یک چشمش مبتلا به دوربینی شدید است و چون متوجه این موضوع نشدند، چشم چپش تنبلی پیدا کرده و با استفاده از عینک، حداکثر دیدی که پیدا می‌کند ۲۰ درصد است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به این سوال که آیا هیچیک از این سه کودک نیاز به جراحی چشم دارند، اظهار داشـت: نه.

وی ادامه داد: آلا فقط به عمل جراحی نیاز دارد که آن‌هم برای زیبایی است و البته باید صبر کرد تا به سن ۱۸ سالگی برسد.

به گفته هاشمی از آنجا که نور این کودک را اذیت می‌کند، باید برایش رنگ چشم و مردمک مصنوعی درست کرد.

هفت کودک در روستای نشکاش از توابع شهرستان مریوان نوروز سال گذشته حین بازی بر اثر انفجار مین زخمی شدند.

به گزارش ایرنا، بر اثر این حادثه، یکی از کودکان یک پای خود را از دست داد و شش کودک دیگر بر اثر اصابت ترکش زخم‌های شدیدی برداشتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین