کد خبر: ۲۶۹۸۸۲
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸

حیوانات وحشی را به شهر دعوت نکنیم

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر گفت: با رعایت موازین اصولی در دفع پسماندها به ویژه در فصل سرد سال، حیوانات وحشی را به محدوده شهر و روستا دعوت نکنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: "سعید حقیقی‌هیر" در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: حضور حیوانات وحشی از جمله گرگ و روباه در حاشیه شهرها و روستاها به ویژه در فصل سرد سال، با نحوه مدیریت دفع پسماندها مرتبط بوده و در صورت عدم توجه مناسب به مقوله مدیریت پسماند، حیوانات وحشی به ویژه در فصل سرد سال به نزدیکی مناطق مسکونی آمده و به این امر عادت می‎کنند.

وی افزود: در چرخه طبیعت، حیات وحش به طور طبیعی خود را با تغییر فصل سازگار نموده و حیوانات وحشی در حالت طبیعی به نزدیکی مناطق مسکونی نمی‌آیند، مگر آنکه برخی الزامات زیست محیطی توسط انسان‎ها نادیده گرفته شود.

حقیقی‌هیر تصریح کرد: متاسفانه شکار غیرمجاز و بی‌رویه حیوانات وحشی از جمله علف‌خواران که طعمه طبیعی گوشت‌خواران به شمار می‌روند، از یک سو و دفع غیراصولی پسماند از سوی دیگر، باعث جلب حیواناتی نظیر گرگ و روباه به مناطق حاشیه شهرها و روستاها می‌شود. لذا لازم است ساکنان این مناطق و متولیان مربوطه، توجه ویژه‌ای به این امر داشته باشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: حیوانات سالم در حیات وحش به ندرت به انسان‎ها حمله می‌کنند و لازم است به منظور حفظ ساختارهای طبیعی و بهبود کیفیت محیط زیست، تاحد امکان از کشتن حیوانات وحشی اجتناب کرد، لیکن معدوم‌سازی و دفن بهداشتی حیوانات مبتلا به هاری با جدیت در دستور کار مسئولان قرار دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین