کد خبر: ۲۶۹۹۶۸
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷
آغاز بیستمین رویداد رسانه‌ای ایران از فردا

نگاهی به نخستین نمایشگاه مطبوعات در دولت یازدهم

بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در حالی کار خود را از فردا آغاز می‌کند که تاکنون حضور 440 رسانه قطعی شده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سامانه ثبت نام الکترونیکی بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها تا پایان ساعت اداری 14 آبان‌ ماه از ثبت نام 440 رسانه خبر داد که از این تعداد، سهم خبرگزاری‌ها 20 رسانه و موسسات مطبوعاتی و روزنامه‌ها به ترتیب 24 و 32 رسانه بوده است.

رسانه‌ها تا ساعت 16، چهارشنبه برای تثبیت غرفه‌ها وقت داشتند و از این ساعت قرار بود سامانه با جانمایی‌های جدید و حذف غرفه‌های تثبیت نشده، برای تمام متقاضیان جدید باز شود.

بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها ساعت 15 روز شنبه، 17 آبان‌ ماه افتتاح رسمی می‌شود و در مراسم افتتاحیه قرار است رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر فرهنگ و ارشاد سخنرانی داشته باشند. این مراسم در طبقه دوم شبستان اصلی مصلای تهران برگزار می‌شود.

نمایشگاه بیستم که اولین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در دولت یازدهم محسوب می‌شود، شعار «رسانه، آزادی مسئولانه» را در دستور کار قرار داده است؛ رویکردی که در یک سال اخیر از سوی حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر آن تأکید شده است.

او در نشست خبری نمایشگاه و در جمع خبرنگاران نیز از لزوم آزادی رسانه‌ها در چهارچوب قانون گفت.

انتظامی پرهیز از تصدی‌گری را از اهداف معاونت مطبوعاتی برشمرده و درباره واگذاری برگزاری نمایشگاه به خود رسانه‌ها گفته است، «امسال در بدو امر با دوستان شورای هماهنگی تشکل‌های مدیریتی این موضوع را در میان گذاشتیم و برای واگذاری اعلام آمادگی کردیم، اما چون امسال این آمادگی در آن‌ها وجود نداشت، به ما گفتند شما مجری باشید و ما در کنار شما هستیم. این دوستان در طراحی‌های نمایشگاه موثر بودند و در اجرا هم به ما کمک‌هایی می‌کنند.»

در نمایشگاه امسال بولتن روزانه، توسط ستاد نمایشگاه منتشر نمی‌شود بلکه هر روز یکی از روزنامه‌ها انتشار این بولتن را عهده‌دار شده است و با قواعد شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه این بولتن‌ها را منتشر می‌کنند.

بر اساس این گزارش ایسنا، نمایشگاه مطبوعات امسال عمدتا به صورت موضوعی برگزار می‌شود و به جز خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و روابط عمومی‌ها، بقیه‌ی رسانه‌ها بر اساس موضوع تقسیم شده‌اند. امسال یکی - دو بخش جدید هم به نمایشگاه اضافه شده است؛ از جمله این بخش‌ها می‌توان از رسانه‌های حوزه دین و اندیشه با 22 عنوان نام برد.

سایت‌های خبری نیز با توجه به موضوعات خود تقسیم‌بندی می‌شوند و البته رسانه‌های بدون مجوز در نمایشگاه مطبوعات حضور نخواهند داشت.

درست‌نویسی از جمله نکاتی است که در نمایشگاه بیستم بر آن تأکید می‌شود. بر این اساس انتظامی به تازگی در صفحه شخصی خود در تویتر اعلام کرده است که در نمایشگاه از روزنامه‌هایی که درست‌نویسی را جدی می‌گیرند تجلیل می‌شود. امسال و در بیستمین نمایشگاه مطبوعات کمیته‌ای از سوی فرهنگستان زبان و ادب فارسی تشکیل شده که اسامی رسانه‌های درست‌نویس را پس از داوری معرفی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، جامعه‌ی رسانه‌ای کشور از فردا به مدت یک هفته شاهد برگزاری نخستین نمایشگاه دولت یازدهم خواهد بود؛‌ نمایشگاهی که می‌توان در روز پایانی - 23 آبان- درباره‌ی عملکرد آن قضاوت داشت و ارزیابی کرد که آیا بیستمین دوره، به ارتقای جایگاه نمایشگاه در بین رسانه‌ها منجر شده است؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین