کد خبر: ۲۷۰۰۷۱
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹

زنان بی خانمان و کودکان کار در تهران، صاحب گرمخانه می شوند

معاون توسعه خدمات اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از تأسیس ۲ گرمخانه در تهران برای زنان بی‌خانمان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رضا جهانگیری‌فر در مورد ظرفیت گرمخانه‌های شهر تهران گفت: تا پایان ماه ظرفیت گرمخانه‌ها 4به هزار نفر خواهد رسید.

او گفت: مراکز جدیدی در مناطق 12 و 19 ایجاد شده‌اند و دیگر مناطق هم در حال آماده‌کردن فضایی به‌صورت اضطراری برای پذیرش افراد بی‌خانمان در فصل سرما هستند.

جهانگیری‌فر ادامه داد: همچنین امسال دو مرکز برای زنان بی‌خانمان در نظر گرفته شده که به زودی بهره‌برداری خواهد شد و حدود 200 نفر را نیز تحت‌پوشش قرار می‌دهد.

معاون توسعه خدمات اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در مورد ایجاد گرمخانه برای نگهداری از کودکان توضیح داد: از آنجا که نگهداری از کودکان وظیفه بهزیستی است، برنامه‌ای در این مورد به شهرداری ابلاغ نشده و از نظر قانونی نیز اجازه ایجاد مرکزی برای نگهداری شبانه از کودکان را نداریم.

به گزارش تسنیم، او در عین حال گفت: البته برای کودکان کار در زمستان طرح «زمستان امن برای کودکان» را در نظر داریم که با کمک NGOها میان کودکان کار، لباس و غذای گرم توزیع می‌شود و در محلّات نیز اماکنی در نظر گرفته شده که کودکان کار در طول روز از فضای گرم آن استفاده کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین