کد خبر: ۲۷۰۱۴۸
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳

افزایش تعرفه آب و برق بررسی می‌شود

رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان آنکه افزایش تعرفه های آب و برق باید مورد بررسی قرار گیرد، درباره حمایت های دولت از صنعت برق با توجه به بدهی های این صنعت، افزود: با وجود این نارسایی ها صنعت برق کشور قابلیت رقابت بین المللی را دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محمد نهاوندیان روز شنبه که به همراه وزیر نیرو در مراسم افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق شرکت کرده بود، در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در خصوص هزینه کرد درآمد صنعت برق با توجه به آنکه بخشی از این درآمدها صرف تامین منابع مورد نیاز هدفمندی یارانه ها می شود، موجب بروز افزایش بدهی های این صنعت شده که در مرحله دوم اجرای هدفمندی یارانه ها قسمتی از این مشکلات مرتفع شد. 

به گزارش آفتاب به نقل از ایرنا، رئیس دفتر رئیس جمهوری اظهار امیدواری کرد که در بودجه سال آینده نیز تخصیص لازم برای این منظور صورت گیرد. 

نهاوندیان گفت: در لایحه خروج از رکود هم مناسباتی در نظر گرفته شده که می تواند کمک حال صنعت برق باشد. 

وی افزود: البته در کنار تمام اقدامات صورت گرفته گشایش مناسبات بین المللی قابل توجه است که این موضوع در حال سرعت گرفتن است زیرا این امر سبب افزایش دسترسی به بازارها و جذب سرمایه گذاری های خارجی خواهد شد. 

وزیر نیرو نیز درخصوص اینکه کاهش قیمت نفت چه تاثیری در بودجه این وزارتخانه در سال آینده خواهد داشت، گفت: تنها درآمد کشور ناشی از فروش نفت نیست و مکانیزم های دیگری وجود دارد.

حمید چیت چیان افزود: وزارت نیرو بیش از 12 میلیارد کیلووات ساعت برق در سال به کشورهای همسایه صادر می کند که این یکی از مکانیزم هاست.

وزیر نیرو اضافه کرد: در قانون تبصره تهاتر بدهی های شرکت های خصوصی پیش بینی شده و استفاده از اسناد خزانه اسلامی نیز می تواند بسیاری از مشکلات این صنعت را حل کند. 

چیت چیان تصریح کرد: البته اگر قیمت نفت بالا باشد، حل مشکلات با سرعت صورت خواهد گرفت. 

وی درخصوص تاثیر برگزاری نمایشگاه های بین المللی بر این صنعت نیز گفت: با عرضه محصولات تولیدکنندگان، شرکت کنندگان می توانند نیازهای جدید خود را در این بازار پیدا کنند و توانمندی های خود را به اشتراک بگذارند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین