کد خبر: ۲۷۰۲۶۶
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱

جواد لاریجانی: به موسوی، کروبی و خاتمی احساس بدی ندارم، اینها سال‌ها زحمت کشیدند

محمدجواد لاریجانی گفت: ناطق آدم بسیار شجاع، پاک و متدینی است و پای خط نظام و رهبری محکم ایستاده است. من هیچ نگرانی ندارم ایشان در کدام جلسه شرکت بکند. احتمالا یک فایده‌ای در آن تصور کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه اضافه کرد: این تحرکات هم خیلی خوب است، هم مبارک است. به هر صورت باعث جوشش و نشاط در فضای سیاسی کشور می‌شود. آن چیزی که به نظرم باید مراقب بود و خط فعلی آمریکا و غرب است، این است که این‌ها الان دنبال انتخابات هر کشوری می‌گردند تا انتخابات را خراب ‌کنند. یعنی امروزه بزرگ‌ترین دشمن دموکراسی در دنیا، آمریکا و دولتهای اروپایی هستند. 
 
به گزارش تسنیم، گزیده سخنان محمدجواد لاریجانی در زیر می آید:  هرجا انتخابات است توی این دیگ 2 تا فضله موش می‌اندازند، بعد واویلا می‌کنند که نجس شد و بعد بهانه می‌کنند و خراب می‌کنند. یعنی در تاریخ از این دشمنی بیشتر راجع به دموکراسی ندیدیم. ما چون مار گزیده هستیم باید حواسمان جمع باشد اجازه ندهیم انتخابات، صحنه سواستفاده‌ی  غربی‌ها قرار بگیرد.
 
اولین شاخص‌اش این است که این انتخابات داخل نظام اسلامی است. هیچ کسی نباید به بهانه انتخابات، یک نظام سکولار را تبلیغ کند. حالا چه اسم آن اصولگرا باشد و چه اسم آن اصلاح طلب باشد. این مهم نیست. ما در داخل نظام اسلامی می‌خواهیم رقابت کنیم، پس به بهانه انتخابات نباید مبلغ سکولاریسم و لیبرالیسم غربی باشیم.
 
ثانیا رقابت را باید طوری انجام بدهیم که در واقع برای مشارکت عمومی تمهید باشد. برای نظام آبرو باشد و برای ائمه طهار زین باشد، نه شین. کاری نکنیم که بگویند شیعیان اینطوری رفتار می‌کنند. باید طوری رفتار کنیم که مدل باشیم. حرف حق بزنیم. میدان هم باید باز باشد، آنهایی که پشت پرده رقابت انتخاباتی داخل نظام، حرکت سکولار ضد نظام را می‌خواهند دنبال کنند، باید بدانند پته‌شان روی آب می‌آید و قانون هم جلوی آن‌ها را محکم می‌گیرد. در این چهارچوب ان شا الله رقابت خوبی برگزار می‌شود. دوستانی که به مرام اصول گرایی اعتقاد دارند، باید فعال وارد صحنه بشوند. برای هیچ‌کسی هم فرش قرمز پهن نشده است. ما باید امتحان بدهیم که چقدر فعال هستیم، چقدر تحرک داریم، خدا این‌ها را می‌داند، خدا  ذکر خودش را حفظ می‌کند، نیاز به ما ندارد. این برای ماست که ما نشان بدهیم چقدر متحرک هستیم، چقدر استعداد داریم، در این رقابت‌ها خیلی از مسائل فکری پیشرفت پیدا می‌کند. هنرهای زیستن با هم دیگر هم رشد پیدا می‌کند.
 
نشست همگرایی اصولگرایان اقدام خوبی است اما کافی نیست. همگرایی‌ها باید تکثیر بشود. اینکه یا من ولاغیر این باید حذف شود، ما در جمع خودمان باید توان گوش دادن داشته باشیم و بتوانیم قشنگ گوش بدهیم، مباحثه کنیم، بحث کنیم و کم حوصله نباشیم. دیر بیاییم زود بخواهیم برویم، نمی‌شود. باید وقت بگذاریم. به نظرم بسیار میدان وسیعی درست شده است. اگر ما یک انتخابات خوب برگزار کنیم، بهترین تبلیغ برای نظام اسلامی ماست. همانطور که انتخابات گذشته خوب بود، انتخابات سال 88 هم از لحاظ برگزاری خیلی خوب بود، منتهی آنجا گروهی خیانت کردند و فتنه سال 88 که یک کودتای برنامه ریزی شده‌ بود، اتفاق افتاد. البته دیگر اتفاق نمی‌افتد ان‌شاءالله، یعنی هم مردم باهوش هستند، هم نظام هوشیار است.

 ان شاءالله هرگز اتفاق نیفتد. البته ما باید همیشه هوشیار باشیم. به هر صورت ما انتخابات مجلس را داریم که رکن مهم نظام است. همه نیروهای پای کار انقلاب، باید در این مسابقه وارد بشوند. طبیعتا من طرفدار خط اصولگرایی هستم. اصول‌گرایی نظری که می‌تواند وسیع هم باشد. چهارچوب آن هم مشخص است. ما به بنای یک نظام مدنی سیاسی بر اساس اسلام اعتقاد داریم که اسلام آن هم مکتب اهل بیت است، نه اسلام من درآوردی. البته ممکن است کسی به این صراحت این حرف‌ها را نزند، اما من معتقدم کسانی که به این ایده پایبند هستند باید وقت صرف کنند. این وقت جهاد است. وقت تلف شده نیست. هرکسی باید بخشی از وقتش را برای این کار بگذارد. نیروهای خوب را تشویق کنیم تا به میدان بیایند. مسابقه اخلاقی خوبی باشد. رسانه‌ها هم باید دامن بزنند به تمهید این مسابقه انشاالله.
 
اگر در بین ما افرادی هستند که می‌خواهند از فضای انتخابات استفاده کنند که علیه نظام اسلامی کار کنند، نظام بنایش معلوم است. جمهوری اسلامی، یک نظام مدنی و بر اساس اسلام است که در قانون اساسی آمده است. این‌ها را باید از خودمان طرد کنیم. یعنی هیچ کسی نباید مجاز باشد در تبلیغات، در شعار‌ها و در رفتار، مبلّغ نظام سکولار لیبرال در فعالیت سیاسی باشد. فتنه خط مرزی است برای اینکه ما هرگز نباید اجازه بدهیم دشمن در امر انتخابات ما ورود کند. خط حدی است برای اینکه یک حکم مهم اسلامی است که قیام بر علیه «ولی مشروع» بغی است. این یک خطای بزرگ، یک گناه بزرگ و یک تخلف بزرگ است و این‌ها باید روشن شود. این‌ها‌‌ همان بصیرتی است که رهبری می‌فرمایند.

 مقابله با فتنه برای انتقام گیری نیست، آقای خاتمی، آقای کروبی و آقای موسوی سال‌ها در نظام زحمت کشیدند، هیچ کدام از شخص آنها، احساس شخصی بدی نداریم. منتهی در اسلام، حب و بغض شخصی نیست، حب فی الله و بغض فی الله هست. یعنی این ویژگی مکتب اهل بیت و اسلام است فلذا در آیات قرآنی هم این مساله به صراحت پرداخته شده است.
 
به هرصورت می‌خواهم بگویم فتنه مساله انتقام گیری نیست. این جهات از فتنه باید روشن بشود. در این میدان مسابقه قواعدی هست که بدون قاعده نمی‌تواند باشد. قواعد این مسابقه همانطور که رییس جمهور محترم فرمودند قواعد بازی سیاسی است. یعنی ما علیه نظام نباید کار کنیم. پایبند به نظام اسلامی باشیم. مبلغ نظام سکولار نباشیم. اجازه ندهیم دشمن سواستفاده کند.
 
ما نباید بر علیه نظام مشروع و ولی امر رفتاری داشته باشیم، این‌ها قواعد بازی است. در این قاعده ان شا الله همه باید کار کنیم. الان دموکراسی در ایران دیگر یک مساله سطحی نیست. ان شا الله انتخابات خیلی خوبی خواهیم داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین