کد خبر: ۲۷۰۹۰۱
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲

استقرار موفقیت‌آمیز کاوشگر «فیله» روی ستاره دنباله‌دار

با تایید آژانس فضایی اروپا، کاوشگر روباتیک «فیله» بدون هیچ مشکل جدی روی سطح ستاره دنباله دار چوری مستقر شده است. همچنین این کاوشگر، ارتباطش را با سفینه حامل آن، رزتا حفظ کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: «فیله» قادر خواهد بود اولین تصاویر از ستاره دنباله دار را ارسال کند. این گام نخست در تحقیقات دانشمندان آژانس فضایی اروپا پس از استقرار کاوشگر مذکور خواهد بود.

به گزارش آفتاب به نقل از یورونیوز، روز چهارشنبه، پس از فرود موفقیت آمیز کاوشگر «فیله» دانشمندان درباره استقرار آن روی ستاره دنباله دار نگرانیهایی داشتند زیرا ارتباط بین فیله و رزتا بمدت چند ساعت قطع شده بود.

پس از حصول اطمینان از استقرار «فیله»، دانشمندان باید تلاش کنند تا روند شارژ باتریهای این کاوشگر را که بواسطه انرژی خورشیدی خواهد بود، کنترل کنند تا این کار، بدرستی انجام بگیرد و تا پیش از ماه مارس آینده، این کاوشگر بتواند حداکثر اطلاعات را برای دانشمندان ارسال کند.

این ماموریت که با اعزام سفینه رزتا به فضا در حدود یک دهه پیش آغاز شد، با فرود آمدن فیله وارد مرحله ای مهم و تاریخی شده است.

هدف اصلی، تجزیه مواد موجود بر روی ستاره دنباله دار چوری در راستای این تئوری است که مواد آلی که می تواند منشاء حیات باشد، ممکن است از طریق ستاره‌های دنباله دار به زمین وارد شده باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین