کد خبر: ۲۷۱۳۰۰
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴

نظر ۱۱ رئیس دانشگاه درباره دانش آشتیانی/ فردی ورزیده برای آموزش عالی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سه روز دیگر گرد هم می آیند تا در جلسه علنی روز سه شنبه خود، سرنوشت چهارمین وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت علوم را مشخص کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی هفته گذشته در حالی به مجلس معرفی شد که پیش از او جعفر میلی منفرد و محمود نیلی احمدآبادی نتوانسته بودند از مجلس رای اعتماد بگیرند. رضا فرجی دانا، وزیر سابق علوم هم در مردادماه امسال استیضاح شد تا با رای عدم اعتماد نمایندگانی که در کمتر از یک سال قبل او را برای تصدی پست این وزارتخانه تایید کرده بودند برکنار شود.

حالا در حالی که کمتر از یک هفته به پایان مهلت سرپرستی محمدعلی نجفی باقی مانده است، دانش آشتیانی خود را برای پاسخگویی به سوالات و تشریح برنامه هایش برای نمایندگانی آماده می کند که چندان با انتخاب او موافق نیستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛جامعه دانشگاهی کشور اما عقیده دیگری دارد و معتقد است دانش آشتیانی با کارنامه علمی قابل قبولش یکی از بهترین گزینه ها برای تصدی پست وزیر علوم است. نظر تعدادی از روسای دانشگاه های کشور را درباره دانش آشتیانی می خوانید:
 

ردیف 

نام

سمت

اظهار نظر

1

دکتر علی خاکی صدیق

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

دکتر دانش از اعضای هیئت علمی دانشگاه ما و دانشیار مهندسی عمران هستند و از نظر علمی در آستانه استادی می باشند واز نظر اجرایی که سوابق درخشانی در وزارت علوم داشتند و از این جهت می توانند کاندیداي خوبی برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشند.

2

دکتر جواد حدادنیا 

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری

من رزومه دکتر دانش را مطالعه کردم و از قبل هم او را می شناختم. فردی توانمند است و از لحاظ علمی در سطح بالایی قرار دارد و کارهای دانشی را پله به پله طی کرده اند. مدیریت های مختلف دانشگاهی و به نظر با شرایط دانشگاه در کلیت و مسائل آموزش عالی آشنایی خوبی دارند. اگر انشاءا... موفق شوند که رأی اعتماد مجلس را کسب کنند فکر می کنم در آینده بتوانیم تحولی را در نظام آموزش عالی کشور شاهد باشیم. مشخصه دکتر دانش این است که با توجه به اینکه هم فعالیت های اجرایی بیرون و هم در داخل وزارتخانه  داشته اند و تا سطح معاون وزیر هم بوده اند و امید است سایر شرایط هم مهیا باشد و بتوانند رأی اعتماد از مجلس بگیرند.

3

دکتر محمدرضا پورمحمدی 

رئیس دانشگاه تبریز

از معرفی دکتر دانش به مجلس شورای اسلامی بسیار خوشحالم چون من در دوره قبل که وی معاون طرح و توسعه وزارت علوم بودند نیز مسئولیت داشتم توانایی علمی و تجربه و شناخت ایشان را به مجموعه آموزش عالی کشور می شناسم و می دانم هم از مقبولیت کافی که لازمه مشروعیت است برخوردار هستند و هم اینکه تجربه کافی در سطوح مختلف وزارت علوم دارند و انشاءا... اگر مجلس رأی اعتماد بدهد ما امیدواریم به خوبی سکاندار وزارت علوم شوند.

4

دکتر محمدباقر رهنما

رئیس دانشگاه صنعتی سیرجان

با توجه به شناختی که از دکتر دانش آشتیانی دارم و عملکردی که از ایشان در سال هایی که در وزارت علوم مشغول فعالیت بودند ديدم، از نظر دیدگاه شخصی اینجانب و جمع دانشگاهیان، وی فردی مؤمن، معتقد و کاردان هستند و صلاحیت وزارت را دارا می باشند.

5

دکتر سید عطاء اله سیادت 

رییس دانشگاه رامین خوزستان

به نظر من دکتر روحانی شخصیت مناسبي را برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتخاب کرده اند. اگر به سابقه دکتر دانش نگاه کنید وی از سال 1363 به بعد در وزارت علوم حضور داشته اند و با بدنه وزارت علوم کاملا آشنا هستند و تمام تشکیلات وزارت علوم و معاونت های مختلف این وزارتخانه را به خوبی می شناسند. مناطق محروم را به خوبی می شناسند و پیگیری های خوبی در این زمینه کردند و در نهضت خوابگاه سازی سال 1367 در وزارت علوم نقش اساسی داشتند. او یک چهره اجرایی بسیاری قوی برای وزارت علوم است و چهره ای علمی است و کمتر به عنوان چهره سیاسی شناخته شده اند و به نظر من مجلس و بویژه نمایندگان شهرستانی باید به وی رأی دهند تا بتواند منافع کشور را به خوبی تأمین کند.

6

دکتر حسین سلیمی

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی

وزارت علوم، تحقيقات و فناوري باید مرکز آرامش و نماد تعامل بین دولت، مجلس و همه ارکان نظام باشد. ما اگر بخواهیم ویژگی مهمي را که تمام ارکان نظام بر آن تأکید دارند و آن رشد و توسعه علمی است، ادامه دهیم لازم است که با توجه به سیاستهای اعلام شده دولت، هرچه زودتر برای وزارت علوم تعیین تکلیف شود و در غیر این صورت حرکت رشد علمی کشور با مخاطره جدی مواجه خواهد شد. به نظر می رسد که در این زمینه به کارگیری چهره های اجرایی و علمی مثل دکتر دانش که سابقه خیلی طولانی اجرایی در وزارت علوم دارند و به نوعی به خلل و فرج اجرایی کار آشنا هستند می تواند به اینکه بسیاری از مشکلات برطرف شود و انشاء ا... رشد علمی کشور تداوم پیدا کند کمک کند.

7

دکتر محمد علی برخورداری 

رئیس  دانشگاه علم وصنعت

من به آوردن رای دکتر آشتیانی بسیار خوشبین هستم زیرا معتقدم دکتر اشتیانی هم از لحاظ تدین و انقلابی بودن وحضور در جنگ و هم از لحاظ علمی بسیار قوی هستند و از همه مهمتر که تجربه کافی در زمینه  اموزش عالی دارند.

8

دکتر علی نجفی نژاد 

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

دکتر دانش فرد بسیار باسابقه ای در حوزه آموزش عالی هستند و تجربه علمی و اجرایی زیادی دارند و به نظر گزینه مناسبی هستند که بتوانند سیاست های دولت تدبیر و امید را اجرا کنند.

9

دکتر احمد محقر 

رئیس دانشگاه بجنورد

من دکتر آشتیانی را از دیرباز می شناسم ایشان قائم مقام وزیر و فردی بسیار کاردان بودند و به همه امور اشراف داشتند و بیشتر یک فرد تکنوکرات ورزیده در حوزه آموزش عالی هستند و قطعا فرصت بسیار خوبی خواهد بود که آموزش عالی از وجود ایشان بهره مند شود.

10

دکتر محمد صالح اولیا 

رئیس دانشگاه یزد

دغدغه مهمی که در حال حاضر وجود دارد این است که وزارت علوم چندی است که تکلیفش مشخص نیست و در نتیجه انتخاب وزیر در اولویت است. دکتر آشتیانی از توان اجرایی بالایی برخوردار است و شاید بسیاری از دغدغه های مجلسیان برطرف شود. بهتر است در این زمان بیشتر به صلاحیت ها و شایستگی ها بپردازیم و از حاشیه ها دوری کنیم.

11

دکتر محمدرضا منجذب 

سرپرست دانشگاه علوم اقتصادی

دکتر آشتیانی داراي رزومه بسیار کاملی هستند و به نظر می رسد توان و تجربه کافی برای تصدی این پست را دارند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین