کد خبر: ۲۷۱۴۵۸
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰
رسانه های عراقی مدعی شدند

تشکیل گردان نظامی از زنان عرب توسط ایران/ سپاه قدس آموزش نظامی عراقی را توسعه می دهد

رسانه های عراقی می گویند ایران پس از کمک موثر به ارتش عراق در حفظ چند موقعیت استراتژیک و باز پس گیری چند موقعیت مهم حالا یک گردان نظامی از زنان عراقی تشکیل داده تا در امور امنیتی و تامینی کمک حال نیروهای نظامی ارتش باشند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: رسانه های عراقی می گویند ایران پس از کمک موثر به ارتش عراق در حفظ چند موقعیت استراتژیک و باز پس گیری چند موقعیت مهم حالا  یک گردان نظامی از زنان عراقی تشکیل داده تا در امور امنیتی و تامینی کمک حال نیروهای نظامی ارتش باشند.
 
به گزارش آفتاب، خرداد در ادامه نوشت: رسانه‌های عربی در چند روز اخیر از  یک طراحی نظامی دیگر ایران در عراق پرده برداری کردند؛ تشکیل یک گردان نظامی از زنان عرب.
 
این اولین بار نیست که ایران به عراق برای مقابله با داعش کمک می کند. طبق ادعای رسانه های عربی از زمان حمله داعش تنها کشوری که دوش به دوش مردم و مسولان عراقی جلوی این گروه خشن ایستاده ایران است. در همین راستا در برخی از مواقع بحرانی نیروهای آموزش دیده سپاه به یاری مردم عراق آمدند و مانع سقوط اربیل و از دست رفتن جاده استراتِژیک بغداد- کردستان شدند. حضور مستشاران سپاه قدس و در راس آنها ژنرال قاسم سلیمانی در عراق و فرماندهی نیروهای نظامی و شبه نظامی هم دیگر بر کسی پوشده نیست. بحث حضور یک گردان از کماندوهای نیروهای سپاه در دفع حمله داعش به پالایشگاه استراتژیک بیجی در رسانه های جهان هم مطرح است و حتی بعضی از این رسانه ها بحث هلی برد نیروهای سپاه از پادگان ابوذر سرپل ذهاب به کردستان را مطرح می کنند. در همین حال خبر تشکیل اولین گردان نظامی زن در عراق توسط ایران هم به خبر اول رسانه های منطقه تبدیل شده است.
 
به گزارش خرداد به نقل از روزنامه بغدادیه اولین گروه  این نیروهای شبه نظامی زنان در استان الانبار تشکیل شده است.نام این گردان «بنات الحق» یا زنان اهل حق نام دارد و بیشتر اعضای آن از عشایر همین استان هستند. گروه عصائب الحق که همنام این گروه است، گروهی شیعی است که نقش بسزایی در پیروزی های اخیر ارتش عراق داشته است و فرماندهان این گروه همیشه در کنار سردار سلیمانی بوده اند. مربیان زن این گردان از ایران و به ادعای رسانه های عربی از سپاه قدس آمده اند و توانسته اند در مدت یک ماه با آموزش های شبانه روزی و فشرده این گردان را برای مبارزه آماده کنند در حال حاضر افراد این گردان کار با انواع سلاح های سبک و دفاع شخصی را به طور کامل آموزش دیده اند.
 
به گفته ناظران اکثر این زنان از آوارگان هستند که حداقل یک نفر از بستگان نزدیک آنها توسط داعش کشته شده است و همین امر سبب شده است که انگیزه این زنان برای یادگیری بالا برود. به ادعای منابع محلی 10 زن نظامی  ایرانی عضو سپاه قدس وظیفه آموزش این گردان را به عهده دارند و در حال حاضر یک تیم 50 نفره از این زنان برای انجام اولین ماموریت اعزام شده اند. قرار است اولین ماموریت این گروه 50 نفره انجام امور امنیتی و تامینی باشد و در پست های بازرسی به دیگر نیروی های نظامی عراق کمک کنند.
 
شاید در طول تاریخ کشورهای عربی منطقه خلیج فارس این اولین گروه از زنان نظامی عرب است که به طور سازمان یافته تشکیل شده است. به هر حال تشکیل این گردان هم پرده ای جدید از حضور موثر ایران در عراق و جنگ با داعش است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین