کد خبر: ۲۷۱۵۱۸
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵

خاطرات وزیر اسبق علوم از وزیر پیشنهادی جدید در زمان جنگ: او کار بلد و انقلابی است

دکتر محمد فرهادی وزیر اسبق علوم، دکتر دانش آشتیانی را در یک کلام مدیری استراتژیک و اهل تعامل، کاربلد، آشنا و با اشراف کامل نسبت به مسائل وزارت علوم معرفی می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: ایسنا نوشت: دکتر محمد فرهادی، وزیر سابق فرهنگ و آموزش عالی (وزارت علوم کنونی) درباره دکتر دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی علوم و مدیر زمان وزارت خود در سال 64 گفت: دکتر دانش آشتیانی همواره به عنوان مدیری مطلع، وقت زیادی برای انجام کارها می‌گذاشتند و فعال، کاردان، خوش‌برخورد، همراه و انقلابی بودند. هیچ زمان در حاشیه نبودند و همواره ماموریت‌های محوله را سرلوحه فعالیت‌ خود قرار می‌دادند و عمیقا همراه و همدل و در مسیر انقلاب و نظام بودند.

او از مدیر زمان وزارت خود در سال 64 به عنوان پیشتاز نهضت ساخت خوابگاه‌های دانشجویی در کشور نام برد و به زمانی اشاره کرد که به مدیری برای تصدی در اداره‌ کل عمرانی وزارت فرهنگ و آموزش عالی نیاز داشت و توضیح داد: در زمان وزارت ما، دکتر احمدی آشتیانی هنوز دکترای خود را نگرفته بود و ما او را به عنوان مهندس آشتیانی با مهندسی عمران از دانشگاه امیرکبیر می‌شناختیم و وی از سوی دکتر تسلیمی معاون پشتیبانی وزارت فرهنگ و آموزش عالی آن زمان به من معرفی شد و از آنجا که در آن زمان به نیرویی بسیار فعال در اداره کل عمران نیاز داشتیم، تصمیم به استفاده از توان ایشان در این حوزه گرفتم.

فرهادی گفت: در آن زمان ساخت و سازهای بسیاری در برنامه وزارتخانه بود که باید به نتیجه می‌رسید؛ چرا که با کمبود فضای خوابگاهی مواجه بودیم و برای نظم و سرعت بخشیدن و به نتیجه رساندن پروژه‌ها نیاز به نیروی انقلابی فعال و کارکرده داشتیم؛ لذا با همت دکتر آشتیانی که به سمت مدیرکل طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و آموزش عالی منصوب شد، چند کار اساسی در این حوزه به ثمر رسید.

این استاد دانشگاه، دکتر آشتیانی را سکاندار نهضت ساخت خوابگاه‌های دانشجویی خواند و گفت: او با برنامه‌ریزی، مدیریت و پشتکاری که به کار بست، کمبودهای آن زمان به خوابگاه‌های دانشجویی را برطرف کرد تا جایی که شش ماهه ساختمان خوابگاهی می‌ساخت نه در یک طبقه، بلکه چند طبقه و در مجموع در مدت 3 سال یک میلیون مترمربع فضای خوابگاهی در کل کشور و به ویژه در تهران و شهرهای بزرگ به دانشگاه‌های کشور اضافه کرد.

او با اشاره به این که دکتر آشتیانی در دوره ریاست دکتر معین هم به فعالیت خود در وزارت علوم ادامه داد و در زمینه تامین فضاهای آموزشی و تحقیقاتی و تامین امکانات ساختمان‌سازی فعال بود، گفت: جدای از این، دکتر آشتیانی همکار و همراه ما در جبهه‌های جنگ بود، بعدها دکتر آشتیانی به عنوان معاون جنگ وزارتخانه منصوب شد( آن زمان در همه وزارتخانه‌ها معاونتی به نام معاونت جنگ فعال بود) و در ساماندهی فعالیت‌های دانشجویان رزمنده جبهه‌ها و برنامه‌ریزی برای آموزش دانشجویان رزمنده خدمات ارزنده‌ای ارائه کرد.

به گفته وزیر اسبق علوم، در آن زمان تقویت بنیه علمی رزمندگان داوطلب ورود به دانشگاهها در جبهه‌ها از سوی دکتر آشتیانی و همکارانش برنامه‌ریزی و اجرایی شد، آنها اساتید دانشگاهی را ساماندهی کرده و به جبهه‌ها می‌برد‌ند و برای رزمندگان متقاضی ادامه تحصیل،‌ کلاس‌های تقویت بنیه علمی که شامل دوره‌های شش ماهه بود، برپا می‌کردند تا آنها با بنیه علمی قوی در کنکور حاضر شوند.

فرهادی گفت: از سویی وقتی توسط عراق بمباران شهرها شروع شد، ساماندهی برگزاری کلاس‌های آموزشی دانشگاهی در مناطق جنگی شهری برعهده دکتر آشتیانی بود و برپایی کلاس‌ها در مراکز امن از جمله پارکینگ‌های وسیع ساختمان‌های بزرگ را بر عهده داشت تا بدین ترتیب دانشجویان از تحصیل مستمر خود باز نمانند.

وزیر اسبق علوم در پایان با اشاره به ویژگی‌های مدیریتی و فردی وزیر پیشنهادی علوم گفت: در یک کلام دکتر دانش آشتیانی مدیری استراتژیک و اهل تعامل، کاربلد، آشنا و با اشراف کامل نسبت به مسائل وزارت علوم است.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین