کد خبر: ۲۷۱۵۵۲
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳

بیش از 30 کشته و زخمی در 2 انفجار در بغداد

یک مقام پلیس عراق اعلام کرد که در انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده در دو منطقه العامریه و المشتل در بغداد 12 تن کشته و 20 تن دیگر زخمی شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه المیادین، به گفته این مقام عراقی، در پی این دو انفجار نیروهای امنیتی مکان حادثه را بسته و خودروهای امدادرسان برای انتقال اجساد به پزشکی قانونی و زخمی‌ها به بیمارستان در محل حاضر شدند.

پایگاه خبری العهد نیز اعلام کرد، در انفجاری انتحاری در نزدیکی یک مرکز امنیتی در غرب رمادی، چند تن از نیروی پلیس عراق زخمی شدند.

فرمانده عملیات بغداد نیز اعلام کرد: در درگیری‌های نیروهای عراقی با داعش، 16 تکفیری در دو منطقه داوود الحسن و تل الطاسه واقع در شمال شهر بغداد به هلاکت رسیدند.

همچنین نیروهای عراقی از هلاکت 14 داعشی از جمله چند فرمانده برجسته عملیاتی این گروه در منطقه العوجه در شرق تکریت خبر دادند. این در حالی است که نیروهای هوایی ائتلاف ضد داعش در شهرستان الشرقاط، واقع در شمال تکریت و مرکز بازرسی این گروه تروریستی را بمباران کردند و تعدادی از آنان را کشتند.

فرمانده‌ پلیس استان الانبار اعلام کرد: مسیر ارتباطی رمادی و سامرا تا شهر بغداد به زودی و طی هفته‌ آینده گشوده خواهد شد.

فواد حسین، رئیس کادر کابینه اقلیم کردستان و از نزدیکان مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان پیش بینی کرد تعداد تکفیری‌های داعش به حدود 200 هزار تن برسد و به زودی تعداد تکفیری‌ها چندین برابر آنچه در گزارش‌های اطلاعاتی بین المللی آمده، خواهد شد.

حسین گفت: من از صدها هزار تن حرف می‌زنم چرا که آن‌ها توانستند جوانان عرب را در مناطق تحت سیطره خود به خدمت بگیرند.

سی آی ای هم در ماه سپتامبر گذشته گزارشی از تعداد داعشی‌ها را ارائه کرد. در گزارش این مرکز این تعداد در حدود 20 تا 32 هزار تن برآورد شده بود این درحالی است که مرکز اطلاعات وابسته به مجلس سنای آمریکا تعداد داعشی‌ها در عراق و سوریه را در حدود 30 تا 40 هزار تن برآورد کرد.

فواد حسین با اشاره به اینکه مرکز اطلاعات آمریکا و آژانس‌های امنیت ملی این کشور تعداد تکفیری‌های نظامی داعش را بیش از 31 هزار تن برآورد کرده‌اند، گفت: در عملیاتی که داعش حضور می‌یابد، روشن است که این گروه تکفیری به یک قدرت کوبنده تبدیل شده است.

وی ادامه داد: ما اکنون از کشورهایی سخن می‌گوییم که ارتش و اصول ایدئولوژیک دارند و این کشورها از همه می‌خواهند که تمرین کنند و با روش استفاده از تفنگ آشنا شوند و در عین حال افراد را شتسشوی مغزی می‌دهند.

در همین رابطه فواد حسین با اشاره به مساحت مناطق تحت کنترل داعش پیش بینی کرد این تشکیلات تروریستی بر یک سوم عراق و سوریه با حدود 10 تا 12 میلیون سکنه و در مساحتی حدود 250 هزار کیلومتر مربع معادل مساحت کشور بریتانیا مسلط شود.

روزنامه ایندیپندنت انگلیس نوشت، شواهدی دال بر تصمیم داعش برای ایجاد فوری یک ارتش بزرگ وجود دارد تا به کمک آن به مناطق کردنشین شمال عراق حلمه کرده و در بغداد نیز با ارتش عراق بجنگند و به شهر کوبانی حمله کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین