کد خبر: ۲۷۱۵۶۴
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۳

نامه عضو شورای شهر به لاریجانی درباره دانش‌آشتیانی

«به عنوان نماینده مجلس پنجم، استاندار دولت هشتم و نماینده مردم شریف تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در دوره چهارم شورای اسلامی پایتخت، درخواست می‌کنم با مدیریت توانمند خویش، زمینه رای اعتماد به وزیر علوم پیشنهادی را فراهم کرده و دولت و رییس جمهور گرانقدر را در گذر از مقطع فعلی برای حل مشکلات مردم یاری فرمایید.»
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: اسماعیل دوستی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر تهران در نامه سرگشاده‌ای خطاب به دکتر علی لاریجانی، خواستار ایفای نقش ایشان برای رای اعتماد به گزینه پیشنهادی رییس جمهور برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شد.

به گزارش آفتاب، متن این نامه به شرح زیر است:

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی 
جناب آقای دکتر علی لاریجانی

با سلام و احترام

با توجه به آنچه در 16 ماه گذشته پیرامون موضوع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اتفاق افتاده است، به عنوان عضوی کوچک از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی، نکات زیر را خدمت جنابعالی عرض می کنم.

1-انقلاب اسلامی دارای صدها هزار شهید، جاویدان اثر، جانباز و ایثارگر بوده و حاصل زحمات اقشار مختلف، نخبگان، علما، فضلا و عموم مردم در طول تاریخ یکصد ساله گذشته است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بنیانگذار فقید آن به درستی تاکید کرد « مجلس در راس امور» و «عصاره فضائل ملت» است. نماد اسلامیت و جمهوریت نظام که باید از موثر ترین ارکان اداره کشور باشد.

2-کسانی که به عنوان وزیر، معاون وزیر، استاندار و سایر اعضای دولت در استان ها در طول این سالها خدمت کرده اند همه در خدمت انقلاب، امام و رهبری بوده اند و از خطوط واحد نظام، حمایت و پیشتیبانی کرده اند. به ندرت شاهد آن بوده ایم که وزیری که از مجلس رای گرفته یا استانداری که توسط دولت به این ماموریت فرستاده شده است ، دچار خطای استراتژیک شده باشد. در ادوار گذشته مجلس همیشه در رای اعتماد ها، بنای هماهنگی و تفاهم وجود داشته است و معمولا جریانی که از نظر جهت گیری سیاسی، مقابل دیدگاه های سیاسی اکثریت مجلس قرار داشته هم توانسته با همکاری و تعامل برای بهبود امور زندگی مردم، رای اعتماد بگیرد. در مجلس پنجم که نگارنده نیز افتخار نمایندگی مردم شریف خطه زاگرس را داشت، با درایت شخصیت برجسته انقلاب جناب حجه الاسلام و المسلمین ناطق نوری، تمامی وزرای دولت اصلاحات، رای اعتماد گرفتند. همین مبنا در دوران ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی و حجه الاسلام و المسلمین کروبی، در «خانه ملت» رعایت شد.  

3- از مجلس هفتم به این سو تا مجلس نهم، برخی گرایش های خاص تلاش دارند، خواست خود را به عنوان «صدای واحد» مجلس، انعکاس دهند که نقطه اوج آن را در مجلس نهم شاهد هستیم. آنان با وجود اثبات توانمندی جنابعالی در ریاست دوره هشتم، در ابتدای دوره نهم و حتی همین امروز تلاش می کنند تا با کارشکنی و جنجال، مانع از اجرایی شدن خواست اکثریت مجلس که ریاست جنابعالی است شوند. با این حال همواره این امید وجود داشته که «وجدان فردی» نمایندگان بر «وجدان حزبی» آنان غلبه کند و کرد و ریاست شما که انسانی مدیر، برآمده از خانواده ای روحانی، تحصیلکرده  و انقلابی هستید تثبیت شد. عملکرد شما در 16 ماه حضور دولت تدبیر و امید که حاصل خواست مردم برای گذر از دوران نگران کننده 8 سال پیش از آن بود، گواهی بر درستی انتخاب نمایندگان است. 

4-آنچه توسط یک جریان خاص برای به نتیجه نرسیدن تدبیر دولت در وزارت علوم در حال پیگیری است ، همه دلسوختگان نظام، طرفداران امام (ره) و ولایت فقیه را نگران و خواستار تدبیر جنابعالی به عنوان رییس قوه مقننه ، جهت گفتگو و رایزنی با نمایندگانی هستیم که برای رای اعتماد به این چهره های دانشمند و مدیر، تردید دارند. شرایط خاص کشور و دنبال شدن این مسائل در خارج از ایران آن هم در آستانه آخرین دور مذاکرات حساس هسته ای که تحت نظر مقام معظم رهبری در حال پیشرفت است، ایجاب می کند تا همدلی داخلی و هماهنگی میان قوا به بهترین شکل خود را نشان دهد. مجلس با داشتن ابزارهای قانونی لازم مانند تذکر، سوال و استیضاح ، حتما می تواند پس از دادن رای اعتماد به دانشمند گرامی آقای دکتر دانش آشتیانی، نظارت لازم را اعمال کند. 

شما به عنوان عضوی از خانواده بزرگ دانشگاه، به خوبی در جریان اهمیت ثبات مدیریتی در این وزارتخانه برای نیل به اهداف علمی مورد نظر امام و رهبر معظم انقلاب جهت پیشرفت کشور هستید. به عنوان نماینده مجلس پنجم، استاندار دولت هشتم و نماینده مردم شریف تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در دوره چهارم شورای اسلامی پایتخت، درخواست می کنم با مدیریت توانمند خویش، زمینه رای اعتماد به وزیر علوم پیشنهادی را فراهم کرده و دولت و رییس جمهور گرانقدر را در گذر از مقطع فعلی برای حل مشکلات مردم یاری فرمایید.

وفقکم الله بفضله و احسانه
اسماعیل دوستی
25/8/93
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین