کد خبر: ۲۷۱۷۴۲
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۲

فاضل‌میبدی: ضدانقلاب نیستم

یک عضو مجمع مدرسین و محققین تاکید کرد که «باید بتوانیم حق را در جامعه‌مان به خوبی ادا کنیم».
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حجت‌الاسلام محمدتقی فاضل‌میبدی در سلسله نشست‌های «قرن‌ها بعد هنوز» که با موضوع «امام حسین(ع)؛ تقابل ظلم و عدل» به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با اشاره به قوای نفسانی انسان اظهار کرد: اخلاق در جامعه ما باید نرم‌تر از این وضعیت باشد، منکراتی که از قوه غضبیه تعدیل نشده به وجود می‌آید، بسیار بیشتر از منکراتی است که از قوه شهویه ناشی می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که «باید فضای جامعه را به اخلاق و صلح تعدیل کنیم»، با اشاره به نامه امام علی(ع) به مالک اشتر اظهار کرد: محبت به مردم نباید مصنوعی باشد، محبت باید همچون مو بر تن حاکمان چسبیده باشد، رابطه حکومت و مردم باید طرفینی باشد، باید زشتی‌ها و پلیدی‌های جامعه را با زبان منطقی به مردم تذکر دهیم.

وی با بیان این‌که «امام علی(ع) همواره از مردم می‌خواستند تا حق را به ایشان تذکر دهند»، گفت: عدالت یعنی این‌که ضعیف بتواند بدون لکنت از حق خود در مقابل قوی دفاع کند، آیا این در جامعه ما محقق شده است؟

این محقق و استاد حوزه معتقد است که «اگر در اجرای عدالت موفق عمل می‌کردیم دانشجویان نخبه‌ کشور را ترک نمی‌کردند»، ادامه داد: می‌توانید آمار بگیرید که در دولت‌های نهم و دهم چقدر از جوانان ما از کشور خارج شدند؟ من ضد انقلاب نیستم. چرا ما به این موضوعات به عنوان دردی از جامعه نگاه نمی‌کنیم و چرا در مجلس برای فرار مغزها از کشور راه حل تعیین نمی‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا ائمه اطهار(ع) بر برپایی‌ عزاداری تاکید ‌کرده‌اند؟ گفت: عزاداری نمادی از مبارزه با ظلم است، ما عزاداری می‌کنیم تا این نماد را زنده نگه داریم.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که «اگر در یک جامعه مطبوعات و احزاب مستقل عمل کنند آزادی در آن جامعه جریان می‌یابد»، افزود: در جامعه اسلامی باید مردم مسئولان را امر به معروف و نهی از منکر کنند، اگر این کار را نکنند به فرموده امام علی(ع) بدها بر آنان مسلط خواهند شد.

این محقق و استاد حوزه در پاسخ به سوال دانشجویی ابراز عقیده کرد: قهر مطلق با آمریکا به نفع ما نیست. ما نیازمند مذاکره هستیم. چرا ما باید راه قهر و دعوا را در تعاملات‌مان با برخی کشورها در پیش بگیریم، ما باید هوشیار باشیم و منافع‌مان را از دست ندهیم. قطع ارتباط با کشورهای دنیا به نفع ما نیست، باید زیرکانه مذاکره کنیم تا تحریم‌هایی که جامعه را متضرر کرده برداشته شود، این‌که بگوییم دولت روحانی خلاف قیام امام حسین(ع) حرکت می‌کند سخنی ضد اسلامی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین