کد خبر: ۲۷۲۰۷۶
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۲
انتخاب داوران با نظر شورای برنامه‌ریزی و انجمن عکاسان ایران

اهمیت ارزش‌های فرهنگی و قوانین برای مسئولان دوسالانه عکس

انجمن عکاسان ایران و شورای برنامه‌ریزی، سیزدهمین دوسالانه عکس ایران را با درنظر گرفتن ارزش‌های فرهنگی کشور و در چارچوب قوانین، تمام مراحل دوسالانه را پیش می‌برد تا دوسالانه‌ای حرفه‌ای و تاثیرگذار برگزار شود.
آفتاب‌‌نیوز :
هاتف جلیل زاده- اخیرا یکی از خبرگزاری‌ها مطالبی را درباره داوران سیزدهمین دوسالانه عکس ایران منتشر کرده است و برخی از این داوران را فعال فتنه خوانده و مدعی شده است که عکاسان انقلاب در این رویداد نقشی ندارند.

به گزارش آفتاب، سیزدهمین دوسالانه عکس ایران بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و در راستای سیاست‌های دولت و کاهش تصدی‌گری از امور اجرایی برای نخستین‌بار توسط انجمن عکاسان ایران(تشکل غیردولتی عکاسان) برگزار می‌شود و برای برنامه‌ریزی دوسالانه، شورای برنامه‌ریزی متشکل از عکاسان حرفه‌ای تشکیل شد. در واقع برگزارکننده دوسالانه عکس ایران نه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بلکه انجمن عکاسان ایران است که این انجمن نیز یک تشکل غیردولتی است. 

 علاوه‌بر مدیرعامل انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس که در این شورا عضویت دارد، اعضای دیگر شورا نیز سوابق هنری ارزشمندی دارند که در سال‌های اخیر در جشنواره‌ها و نمایشگاهها حضور و در سایر رویدادهای ملی و ارزشی نیز فعالیت داشته‌اند.

داوران سیزدهمین دوسالانه عکس ایران نیز با نگاه حرفه‌ای و هنری متناسب با محورهای دوسالانه با نظر شورای برنامه‌ریزی و انجمن عکاسان ایران انتخاب شده‌اند که سوابق آنها نیز گویای فعالیت‌های هنری است و حتی در سال‌های اخیر و در دولت دهم نیز با برگزاری نمایشگاهها و حضور در رویدادهایی فعالیت کرده‌اند.

دبیر سیزدهمین دوسالانه عکس ایران در دوازدهمین دوره دوسالانه که سال 1391 برگزار شد، دبیری دوسالانه را برعهده داشت و بعضی از داوران این دوره که ممکن است موردنظر خبرگزاری مذکور باشند، در دوره دوازدهم نیز داور دوسالانه بوده‌اند. در ترکیب داوران هنرمندانی هم حضور دارند که به عنوان عکاس دفاع مقدس شناخته شده‌اند و یا در این حوزه عکاسی کرده‌اند. 

به گزارش آفتاب، انجمن عکاسان ایران و شورای برنامه‌ریزی، سیزدهمین دوسالانه عکس ایران را با درنظرگرفتن ارزش‌های فرهنگی کشور و در چارچوب قوانین، تمام مراحل دوسالانه را پیش می‌برد تا دوسالانه‌ای حرفه‌ای و تاثیرگذار برگزار شود. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین