کد خبر: ۲۷۲۴۵۰
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱
نباید چالش بین مجلس و دولت را به حساب لج‌بازی گذاشت

حقیقت‌پور: مجلس با بیشتر از 180 رای به فرهادی اعتماد می‌کند

حقیقت‌پور با بیان اینکه فرهادی حاشیه‌ای نداشته چه زمانی که داری مسئولیت بوده و چه زمانی که مسئولیت نداشته به خبرنگار »آفتاب» می‌گوید:چهارشنبه گذشته فرصتی پیش آمد تا با تمام جریان های سیاسی حاضر در مجلس مختصری صحبت کنم، نظرم این است که ایشان در کمترین حد 170 تا 180 رای به دست می آورد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: منصور حقیقت‌پور درباره رویکرد مثبت مجلس به محمد فرهادی گزینه جدید وزارت علوم گفت: سال‌های طولانی ایشان وزیر این مملکت بوده و در سطح بالایی مدیریت کرده است. آقای فرهادی را به عنوان یک فرد حرفه‌ای می‌شناسند نه به عنوان یک فرد سیاسی.

حقیقت‌پور با بیان اینکه فرهادی حاشیه‌ای نداشته چه زمانی که داری مسئولیت بوده و چه زمانی که مسئولیت نداشته به خبرنگار »آفتاب» می‌گوید:چهارشنبه گذشته فرصتی پیش آمد تا با تمام جریان های سیاسی حاضر در مجلس مختصری صحبت کنم، نظرم این است که ایشان در کمترین حد 170 تا 180 رای به دست می آورد.

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره رویکرد مثبت مجلس به محمد فرهادی توضیح می دهد: حاشیه هایی که باعث شد دوستان دیگر نتوانند رای اعتماد از مجلس بگیرند را ایشان ندارند.مجلس آقای فرهادی را به عنوان یک فرد حرفه ای می شناسند نه به عنوان یک فرد سیاسی.

نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین ادامه می دهد: سناریوهای مختلفی مطرح بود و یکی از آنها این بود که رییس جمهور حکم حکومتی می گیرد. به نظر من تا زمانی که مملکت را می توان مدیریت کرد چرا باید حکم حکومتی و حکم ثانویه گرفت. سرعت عمل دولت جای تشکر دارد و مطمئن هم باشید که از ظرفیت خوبی در مجلس برای این کار استفاده خواهد شد.

حقیقت پور درباره اختلاف میان دولت و مجلس درباره تعیین وزیر علوم به خبرنگار آفتاب می گوید: اختلافی نبود. به هر حال در یک خانه هم می بینید که بعضی اوقات پدر و مادر بر سر یک موضوع اختلاف سلیقه دارند چه برسد به اینکه دو قوه بخواهند در کنار هم کار کنند. هزار کار کرده اند و چهار مورد هم به چالش خورده است. این را نباید به حساب لج بازی و ناهماهنگی گذاشت. به هر حال این همه وقت مجلس با دولت کار کرده قوانین و لوایح مختلف کار شده است.

او می افزاید: در حال حاضر برای تصویب در امر بودجه مشغول تنظیم قوانین مالی دولت هستیم با نظر خود دولت. انصافا هر زمان که نماینده دولت پشت تریبون می رود و نظر موافق خود را اعلام می کند دوستان رای می دهند و زمانی که اعلام مخالفت می کند نمایندگان نگران می شوند که نکند برای دولت و قوه مجریه مشکل ایجاد شود و به شکل دیگری رای می دهند. بنابراین اراده بر این است که کار را با منطق جلو ببریم. به خصوص الان که ما در آستانه مذاکرات فاینال هستیم و این برای ما مهم است که ارامش کشور تامین شود و در مسائل کلان کشور هم افزایی داشته باشیم.

حقیقت پور درباره نظر هسته مرکزی مخالفت با وزیران علوم که در روزهای گذشته در مجلس به صورت سازمان یافته فعال بوده اند، می گوید: آن گروه خاص که مخالف هستند 60 ،70 نفر بیشتر نیستند. ان شاالله مجلس دست به دست هم می دهند و با یک رای خوب آقای فرهادی را روانه پاستور می کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین