آفتابنیوز : آفتاب- سرویس علم و فناوری: کریسی باسی بعد از به راه انداختن تجارت شخصی و کوچک خود، از طریق به اشتراک گذاشتن عکس جواهرات دستساز خود در فیسبوک توانسته است در یک سال 100 هزار دلار درآمد داشته بشد.
به گزارش آفتاب به نقل از وال استریت ژورنال، اما به زودی قرار است باسی و دیگر کارآفرینان از مزایای رایگان فیسبوک برای عرضه و فروش محصولات خود استفاده میکردند، این امکانات را از دست بدهند.
اواسط ژانویه گذشته، فیس بوک اعلام کرد که می خواهد فیلتری را برای کسب و کارهایی که بدون پرداخت هزینه از فیس بوک برای توسعه و افزایش فروش تجارت خود استفاده می کنند، ایجاد کند.
در اوایل ماه نوامبر فیسبوک اطلاع داد که کاهش قابل توجهی در مشارکت با کسب و کارهایی که رایگان از فیسبوک برای توسعه فروش خود استفاده میکنند، بهوجود آمده است. در این تغییرات شرایط را برای کریسی باسی و دیگر کارآفرینان نوپا سختتر خواهد کرد.
این برای کارآفرینان به این معنی است که اگر برای معرفی محصولات خود هزینهای را به فیسبوک نپردازند، هیچ تضمینی برای دیدهشدن پستها و در نتیجه اطلاع مردم، وجود نخواهد داشت. کریسی باسی در اینباره میگوید: «از آن جایی که کسب و کار کوچک من، نیمی از مشتریان خود را از طریق فیسبوک تامین میکند، شنیدن این خبر بسیار سخت و دردناک است.»
علاوه بر باسی 80 درصد از شرکتهای کوچک تجاری از طریق شبکههای اجتماعی و در صدر آن فیسبوک، به معرفی محصولات و خدمات خود میپردازند. بر اساس پژوهشها صاحبان تجارت به سه دلیل مهم فیسبوک را به عنوان محلی برای معرفی و بدست آوردن مشتری در نظر گرفتهاند: آگاهی سریع مشتری از محصولات و خدمات، ایجاد شبکه ای متحد و جامع از مشتریان و فراگیر شدن نام و برند تجاری خود.
دن لوی معاون تجارتهای کوچک فیس بوک میگوید که فیس بوک برای صاحبان تجارت و کارآفرینان گزینههای پولی سودمند و اثرگذاری دارد. صاحبان تجارت باید از فیسبوک به عنوان یک نوع کمک و راهنمایی برای توسعه تجارت خود استفاده کنند، نه یک راهحل صرف برای ایجاد ویترینی از محصولات و خدمات خود.