کد خبر: ۲۷۳۴۹۹
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۶

بیانیه پایانی نشست اتحادیه عرب

اتحادیه عرب نشست فوق العاده خود درباره فلسطین را با صدور بیانیه‌ای در حمایت کامل از فلسطین به پایان رساند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اتحادیه عرب نشست فوق العاده خود درباره فلسطین را با صدور بیانیه‌ای در حمایت کامل از فلسطین به پایان رساند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، در بیانیه پایانی نشست وزرای امور خارجه اتحادیه عرب که برای بررسی مساله فلسطین برگزار شده بود، آمده است که این اتحادیه قطعنامه‌ای جامع در حمایت از تشکیل کشور فلسطین و پایان اشغالگری اسرائیل به شورای امنیت ارائه خواهد داد و برای به تصویب رساندن آن تمام تلاش خود را به کار می‌بندد.

در این بیانیه وزاری خارجه اتحادیه عرب همچنین اعلام کردند که هیاتی وزارتی متشکل از چند کشور عضو این اتحادیه برای به دست آوردن حمایت بین‌المللی بیشتر از تبدیل شدن فلسطین به یک کشور عضو سازمان ملل تشکیل خواهد شد که وظیفه این هیات تماس با کشورهای مختلف دنیا برای جلب حمایت بین‌المللی است.

اتحادیه عرب همچنین پیش‌نویس قانون نژادپرستانه اخیر رژیم صهیونیستی موسوم به قانون "کشور یهود" را به شدت محکوم و تاکید کرد که این قانون به شعله ور شدن جنگ دینی در منطقه خواهد انجامید.

وزرای خارجه کشورهای عربی با استقبال از پیوستن فلسطین به نهادهای بین‌المللی از جمله دادگاه جنایی بین‌المللی اعلام کردند که از تلاش‌های فلسطین در این راه حمایت می‌کنند.

در این نشست همچنین از فتح و حماس خواسته شد تا برای جلب حمایت بین‌المللی بیشتر اختلافات خود را کنار بگذارند و برای موفقیت طرح به رسمیت شناختن کشور فلسطین و پایان اشغالگری فلسطین با هم همکاری کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین