کد خبر: ۲۷۳۵۰۲
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰

استاندار تهران: باید سمن‌ها را در حوزه اشتغال معلولان فعال کنیم

استاندار تهران با تاکید بر همکاری میان استانداری، شهرداری و سمن‌ها ( سازمان‌های مردم نهاد) درخصوص بهبود وضعیت معلولان گفت: باید سمن‌ها را در حوزه اشتغال‌زایی معلولان فعال کنیم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سید حسین هاشمی در حاشیه همایش روز جهانی معلولان که به همت سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در تالار شهید آوینی فرهنگسرای بهمن اجرا شده بود، اظهار کرد: در دولت هیچ محدودیتی برای همکاری با شهرداری و NGOها درخصوص بهبود وضعیت معلولان به خصوص در حوزه اشتغال آن‌ها وجود ندارد.

وی افزود: در برخی وزارتخانه‌ها و ادارات برای تردد معلولان مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم هرچه زودتر این مشکلات برطرف شود اما در ساختمان استانداری بالابری ویژه معلولین تعبیه شده که با استفاده از آن معلولان می‌تواند به طبقات مختلف استانداری مراجعه کنند.

هاشمی تاکید کرد: معلولان جزو جامعه هستند و باید برای ایجاد تسهیلات و بهبود شرایط آن‌ها تلاش ویژه‌ای کنیم تا ضمن تقویت روحیه آن‌ها شاهد موفقیت‌های این عزیزان در عرصه‌های مختلف باشیم.

استاندار تهران ادامه داد: هرچه در قانون مشخص شده باشد استانداری موظف است انجام دهد. درخصوص اشتغال این عزیزان با توجه به مشکلات اقتصادی که در گذشته وجود داشته، کمی بی‌توجهی در این بخش‌ها شاهد بوده‌ایم. امیدواریم در حوزه اشتغال‌زایی آنچه که قانون و خواسته این عزیزان است با کمک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت صنعت و معدن عملیاتی کنیم.

وی بر همکاری بیش از پیش دولت و شهرداری تهران تاکید کرد و افزود: در دولت یازدهم شخص رییس جمهور توجه بسیاری به حوزه معلولان دارد و با حساسیت زیادی این بخش را پیگیری می‌کند. امیدواریم با این توجه ویژه و همکاری دستگاه‌های ذیربط شاهد بهبود وضعیت معلولان در کشور و به خصوص استان تهران باشیم.

به گزارش ایسنا، همایش روز جهانی معلولان با هدف تکریم توانمندی‌های معلولان شهر تهران به همت سازمان رفاه،‌ خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با حضور شهرداران مناطق، استاندار تهران و قائم مقام معاونت اجتماعی شهرداری تهران برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین