کد خبر: ۲۷۳۹۴۵
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷

۱۰ هزار نفر طعمه کلاهبرداري در سايت قماربازي

عاملان راه اندازي يک سايت قماربازي با عنوان پيش بيني نتايج مسابقات فوتبال، در حالي با تلاش کارآگاهان پليس فتاي خراسان رضوي دستگير شدند که بررسي ها مشخص کرد آنان از حدود ۱۰ هزار نفر در کشور کلاهبرداري کرده اند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خراسان، رئيس پليس فتاي خراسان رضوي با بيان اين مطلب در گفت وگوي اختصاصي گفت: کارشناسان پليس فتا هنگام رصد سايت هاي غيرمجاز به اطلاعاتي دست يافتند که نشان مي داد افرادي با راه اندازي يک سايت قماربازي اقدام به کلاهبرداري مي کنند.

 سرهنگ سيدمحسن عرفاني افزود: تحقيقات پليس بيانگر آن بود که کلاهبرداران با گرفتن مبالغي از شهروندان که کمترين آن ۵۰ هزار ريال است آنان را تشويق به پيش بيني نتايج مسابقات ليگ برتر مي کنند که در صورت برنده شدن همه پول ها به فرد برنده تعلق مي گيرد، اما پس از آن که هزاران نفر در دام کلاهبرداران گرفتار مي شوند آنان سايت مذکور را هک مي کنند و ديگر کسي به آنان دسترسي ندارد.

 اين مقام ارشد انتظامي تصريح کرد: با تجزيه و تحليل اطلاعات به دست آمده و همچنين رديابي هاي پليس در فضاي مجازي، کارآگاهان پليس فتا در اقدامي هماهنگ و غافلگيرانه موفق شدند ۳ عضو اصلي راه اندازي اين سايت را در مشهد دستگير کنند. وي به عاملان اين گونه کلاهبرداري ها، هشدار داد: مجازات هاي سختي در انتظار آنان است.

دستبرد ۳۵ ميليون توماني


رئيس پليس فتاي خراسان رضوي همچنين از پرونده دستبرد به حساب بانکي يک کارخانه در مشهد نيز خبر داد و گفت: با آن که بارها به شهروندان توصيه کرده ايم به هيچ وجه رمز کارت اعتباري خود را به هر شکلي در اختيار ديگران قرار ندهند اما باز هم متأسفانه شاهد اين گونه سرقت ها در فضاي مجازي هستيم.

سرهنگ عرفاني به سارق اينترنتي اشاره کرد که چندي قبل با ارسال نامه اي براي مدير يک کارخانه از وي خواسته بود براي دريافت تسهيلات بانکي فرمي را به صورت اينترنتي ثبت و مبلغ ۶ هزار تومان نيز به حسابي واريز کند.

وي اضافه کرد: مدير کارخانه نيز با وارد کردن رمزهاي اول و دوم کارت اعتباري، به راحتي همه اطلاعات حساب بانکي را در اختيار سارق قرار داده و بدين ترتيب سارق مذکور مبلغ ۳۵ ميليون تومان از حساب بانکي وي سرقت کرده بود.

سرهنگ سيدمحسن عرفاني همچنين درباره خريد گوشي هاي تلفن همراه از جمعه بازارها و يا مراکز غيرمعتبر نيز هشدار داد و افزود: در بسياري از پرونده هاي پليس فتا افرادي به خاطر خريد گوشي هاي مسروقه در دام قانون گرفتار شده اند و يا به خاطر فروش گوشي هايي که اطلاعات آن به صورت «فلش» پاک نشده است افراد مجرم از اين اطلاعات و يا عکس هاي داخل آن به صورت بازيابي سوء استفاده کرده اند و چه بسا شالوده خانواده هايي ويران شده است.

بنابراين شهروندان حتماً هنگام خريد و فروش گوشي تلفن همراه، دقت لازم را داشته باشند تا دچار مشکلات روحي و يا قانوني نشوند.

باز هم برنده شده ايد!!

رئيس پليس فتاي خراسان رضوي به پيچيدگي شگردهاي مجرمان اينترنتي نيز اشاره کرد و گفت: برخي مجرمان با ارسال پيامک هايي با عنوان اين که شما برنده لپ تاپ و يا گوشي همراه شده ايد اين بار افراد را به سايت هايي با کد رهگيري خاصي مي کشانند و سپس با به دست آوردن رمز دوم کارت اعتباري به حساب هاي بانکي آنان دستبرد مي زنند که شهروندان بايد در اين زمينه نيز هوشياري به خرج دهند و يقين بدانند افرادي که رمز دوم آنان را طلب مي کنند هدفي جز کلاهبرداري ندارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین