کد خبر: ۲۷۴۱۹۴
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵

آمار جدید از زنان و کودکان ترکمانی عراق در اسارت داعش

وی گفت: آنها هم اکنون در دست ستیزه جویان داعش اسیرند و فرزندانشان در حال آموزش نظامی از سوی این گروهند، این زنان و دختران در چندین اداره پلیس اسیر شده و برخی از آنها مورد تجاوز قرار گرفته و خانواده های برخی از آنها که از سوی داعش آزاد شده اند حاضر به پذیرش آنها نیستند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:‌ به گزارش فارس، «هیمان رمزی» رئیس گروه زنان ترکمانی در گفت‌وگو با رووداو اعلام کرد که نزدیک به 500 زن و 120 کودک ترکمانی بعد از اشغال موصل و روستاهای بشیریان و تلعفر به اسارت عناصر داعش درآمده و این در حالی است که هیچ نهاد و جریان رسمی و دولتی این قضیه را مورد پیگیری قرار نمی دهد.

هیمان رمزی، زنان و دختران ترکمان اسیر داعش را قربانیانی توصیف کرد که ظلم مضاعفی به آنها شده است و گفت: آنها هم اکنون در دست ستیزه جویان داعش اسیرند و فرزندانشان در حال آموزش نظامی از سوی این گروهند، این زنان و دختران در چندین اداره پلیس اسیر شده و برخی از آنها مورد تجاوز قرار گرفته و خانواده های برخی از آنها که از سوی داعش آزاد شده اند حاضر به پذیرش آنها نیستند و این قضیه به مسائل اجتماعی و بحث شرافت بازمی گردد، در حالی که این زنان و دختران قربانیانی بیش نیستند و هیچ گناهی مرتکب نشده اند.

خبرگزاری «کردپرس» نوشت: این فعال زنان در عراق خواستار پیگیری پرونده زنان و دختران ترکمانی شد که از سوی خانواده هایشان طرد شده اند تا از این طریق آنها دچار یأس و ناامیدی نشده و اقدام به خودکشی نکنند.

«ایوار ابراهیم» رئیس کمیسیون دفاع از حقوق زنان در پارلمان اقلیم کردستان عراق در این خصوص گفت: این گزارش دیر به دست ما رسید از این روی نمی توانیم آن را در گزارشی که قرار است در نشست چهارشنبه(11آذر/ 3دسامبر) 2014 به پارلمان منطقه کردستان در خصوص خشونت علیه زنان و مسئله زنان ایزدی ارائه شود در شنگال بگنجانیم.

وی گفت: به طور جدی مسئله زنان ترکمانی قربانی حملات داعش را مورد پیگیری قرار می دهیم و خواستار ارائه گزارش و سند در این‌باره شده‌ایم زیرا هنوز هیچ کس از ما تقاضای همکاری نکرده و شکایتی در این خصوص دریافت نکرده‌ایم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین