کد خبر: ۲۷۴۲۷۱
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵

انتشار نوار ویدئویی القاعده از گروگان آمریکایی و تهدید به قتل+عکس

شبه‌نظامیان القاعده با انتشار یک نوار ویدئویی هشدار دادند که اگر ظرف سه روز آینده خواسته‌های آنها محقق نشود، عکاس - خبرنگار آمریکایی انگلیسی‌الاصل که سال گذشته در یمن ربوده شده بود را خواهند کشت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: شبه‌نظامیان القاعده یک نوار ویدئویی را منتشر کردند که در آن تهدید می‌کنند عکاس خبرنگار آمریکایی انگلیسی الاصل را که سپتامبر 2013 در «صنعا» پایتخت یمن ربوده شده بود را خواهند کشت.

روزنامه انگلیسی «دیلی میل» ضمن انتشار این خبر گزارش کرد که القاعده در این نوار ویدئویی هشدار داده است که اگر ظرف سه روز آینده خواسته‌های آنها محقق نشود، «لوک سامرز» عکاس 33 ساله آمریکایی انگلیسی الاصل را خواهند کشت.

سامرز که در این نوار ویدئویی نمایش داده می‌شود، می‌گوید: من خواستار هرگونه کمکی هستم که بتواند مرا از این وضع خارج کند.


این نوار ویدئویی سه دقیقه‌ای لوک سامرز 33 ساله را نشان می‌دهد و صبح امروز توسط گروههای وابسته به القاعده یمن منتشر شده است.

سامرز که دارای تابعیت آمریکایی است، در سپتامبر 2013 در صنعا گروگان گرفته شد و القاعده یمن هشدار داد که آمریکا سه روز مهلت دارد تا چند مورد از خواسته‌های این گروه را محقق کند و در غیر اینصورت سامرز کشته می‌شود.

پیش از این تکفیری‌های داعش نیز ویدئوهای مشابهی از گروگانهای آمریکایی و انگلیسی منتشر کرده بود و در ویدئوهای اولیه تهدید به سربریدن قربانیان خود کردند و در ویدئوهای بعدی، سر گروگانها را می‌بریدند.

«جیمز فولی» و «استیون ساتلاف» خبرنگاران آمریکایی و «پیتر کسیگ» امدادگر آمریکایی و «دیوید هینز» و «آلن هنینگ» از امدادگران انگلیسی، از جمله گروگان‌های داعش بودند که بعد از انتشار نوار ویدئویی مربوط به آنها، سربریده شدند.

یک آمار و ارقام رسمی نشان می‌دهد که 500 شهروند انگلیسی به سوریه و عراق سفر کرده‌اند تا در کنار داعش به مبارزه بپردازند و برخی دیگر نیز به گروههای کرد پیوسته‌اند تا علیه داعش مبارزه کنند.

به گزارش فارس، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در ماه سپتامبر، راهبردی را برای مبارزه علیه داعش در عراق و سوریه اعلام کرد و بعد از آن حملات هوایی را علیه مواضع داعش در این دو کشور صورت داد که بنا به گفته بسیاری از تحلیلگران در متوقف کردن پیشروی‌های داعش موفق نبوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین