کد خبر: ۲۷۴۳۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱

ساختمان مرموز چینی‌ها در حومه پاریس

یکی از ساختمان‌های سفارت چین در محله "شووی لارو" در حومه پاریس دارای ماهواره‌های استراق سمع بسیار عجیبی است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به نوشته لوپوئن، این اداره که در حومه‌ای در جنوب پاریس واقع شده است شامل دو ساختمان با سه آنتن بسیار عظیم است که سه یا چهار سال است که در این منطقه نصب شده‌اند. ارتفاع یکی از این آنتن‌ها به بیش از پنج متر می‌رسد.

به گفته یک منبع آگاه، اداره عمومی امنیت داخلی فرانسه از نزدیک این ساختمان‌ها را تحت نظر دارد. مسوولان مشکوک هستند که این اداره معادل چینی آژانس امنیت ملی آمریکا یعنی سرویس اطلاعات ارتش چین است. این سرویس سومین اداره مرکز فرماندهی ارتش جمهوری خلق چین است.

یک کارشناس استراق سمع ماهواره‌ای و کارمند فنی سابق سرویس اطلاعاتی غربی با تماشای فیلمی که از این سه آنتن گرفته شده بود احتمال داد که دو آنتن برای استراق سمع و سومی برای ارسال داده‌ها به چین است.

به گزارش ایسنا، این ساختمان‌ها همچنین از چهل سال گذشته تاکنون محل برخی دفاتر و زندگی تعدادی از دیپلمات‌های سفارت چین بوده است و به عنوان خاک این کشور نمی‌توان از داخل آنها آزادانه بازدید کرد.

به گفته یک رایزن رسانه‌ای نمایندگی چین در پاریس، ساختمان‌های شووی لارو آپارتمان‌هایی هستند که دیپلمات‌های چینی در آن‌ها زندگی می‌کنند و آنتن‌ها فقط برای برقراری ارتباط است. این رایزن چینی توضیح بیشتری درباره جزئیات نداد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین