کد خبر: ۲۷۴۳۴۸
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۲

سازمان ملل بمب‌گذاری در مقابل اقامتگاه سفیر ایران در یمن را محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای اقدام تروریستی در مقابل اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن را به شدت محکوم کرد و خواستار همکاری تمام کشورها برای تعقیب و مجازات عاملان و حامیان این اقدام تروریستی شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، اعضای شورای امنیت در این بیانیه همدردی عمیق خود را با خانواده و دوستان افراد کشته شده در این اقدامات شنیع را ابراز داشتند. 

در این بیانیه تاکید شده است که شورای امنیت هرگونه اقدام خشونت آمیز علیه اماکن دیپلماتیک که جان انسان های بی گناه را به خطر می اندازد و کار طبیعی نمایندگان و مقامات دیپلماتیک را دچار اختلال می کند، محکوم می داند . 

اعضای شورای امنیت همچنین تاکید کردند که تروریسم در تمام اشکال آن یکی از جدی ترین تهدیدها علیه صلح و امنیت جهانی است و هر اقدام تروریستی صرفنظر از انگیزه های آن یک عمل جنایت آمیز و غیرموجه است. 

اعضای شورای امنیت همچنین بر عزم این شورا برای مبارزه با تمام اشکال تروریسم بر طبق منشور ملل متحد تاکید کردند. 

شورای امنیت سازمان ملل همچنین بر ضرورت تعقیب و مجازات تمام عاملان ، سازمان دهندگان و تامین کنندگان مالی و حامیان این اقدامات شنیع تاکید کرد و از تمام کشورها خواست که مطابق با تعهدات خود در چارچوب قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت ، در این زمینه با مقامات یمنی همکاری کنند. 

یادآور می شود، صبح روز چهارشنبه انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در مقابل اقامتگاه سفیر ایران در صنعا موجب جان باختن یک مامور محافظ سفارتخانه و یک کودک خردسال شد. 

گروه تروریستی القاعده شاخه یمن مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفت . 

عبدالله الصایدی وزیر خارجه یمن در تماس تلفنی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، اقدام تروریستی در نزدیکی اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در صنعا را محکوم و تاکید کرد که این موضوع به طور جدی پیگیری می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین