کد خبر: ۲۷۴۳۵۲
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰

صدیقی: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ما زیر لوای عزت‌مدارانه ولایت فقیه قرار دارد

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: آمریکا اموال ایران را بلوکه کرده و تحریم‌های غیرقابل قبول و ظالمانه‌ای را علیه ما به راه انداخته است تا ما را فلج کند. حال هم به دنبال این است تا مذاکرات را کش بدهد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 با تأکید بر این‌که آمریکا هیچ طلبی از ایران ندارد، به اقدامات تیم مذاکره‌کننده ایرانی در مذاکرات با گروه 1+5 اشاره و اضافه کرد: تیم مذاکره کننده هسته‌ای ما تاکنون توانسته است به رهبری مقام معظم رهبری روشنگرانه به دنیا بگوید که ایران اهل منطق و مذاکره است و از پایگاه اقتدار به شبهات پاسخ می‌دهد.

صدیقی با بیان اینکه اساس قضیه این نیست که آنها از ما طلبی دارند و ما نیز از آنها طلبکار هستیم و در این راستا به دنبال نتیجه برد-برد هستیم، اظهار کرد: آنها اساساً از ابتدا غاصب هستند و حق ما را گرفته‌اند، در این شرایط ما باید در چه موردی کوتاه بیاییم و یا ما در کجا خلاف قانون و نظامات بین‌المللی گامی برداشته‌ایم.

خطیب جمعه این هفته تهران با تأکید بر اینکه براساس قوانین بین‌المللی داشتن دانش هسته‌ای صلح‌آمیز حق ما و هر کشور دیگری است، افزود: داشتن سلاح اتمی از دیدگاه فقهی که رهبر ما فتوا می‌دهند هم برای ما و هم برای همگان حرام است و خلاف قوانین شرع، وجدان بشری و خلاف عواطف انسانی و مایه ناامنی جهانیان است.

وی با اشاره به حمایت غرب از رژیم صهیونیستی، گفت: آنها خود دارای هزاران کلاهک اتمی هستند و اسرائیل را نیز به این نوع کلاهک تجهیز کرده‌اند. اما زمانی که ما می‌خواهیم هسته‌ای صلح‌آمیز داشته باشیم، قلدرمآبانه می‌خواهند از ما بگیرند و به ما بدهند.

صدیقی با اشاره به حمایت همه جانبه رهبری و مردم از تیم مذاکره کننده هسته‌ای تأکید کرد: تیم مذاکره کننده هسته‌ای ما زیر لوای عزت‌مدارانه ولایت فقیه قرار دارد و از حمایت قاطبه مردم برخوردار است. در داخل کشور همگان می‌گویند که ما بر حقوق هسته‌ای خود استواریم و بر این موضوع پافشاری می‌کنیم و به هیچ وجه از این موضوع کوتاه نمی‌آییم.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه ما مسأله تحریم را برای خود تابو نمی‌دانیم و آن را موجب وحشت خود نمی‌دانیم، اظهار کرد: تنها راهی که ما را در برابر تحریم‌ها و تهدیدها بیمه می‌کند مقاومت و احیای اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان این‌که فکر نمی‌کنم ملتی که هشت سال و نیم مقابل آتش شرق و غرب ایستاد و بدون حمایت هیچ کشوری با سربلندی توانست جنگ نظامی را به پایان برساند در این جنگ اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و روانی توانایی‌های خود را بروز ندهد، خاطرنشان کرد: مسئولان باید در داخل کشور به ظرفیت جوانان و نخبگان و نیروهای روی زمین بیشتر از مواهب زیرزمینی تکیه کنند.

صدیقی با تأکید بر لزوم احیای بخش کشاورزی و برطرف شدن مشکلات موجود در این بخش، اظهار کرد: در کشور بخش تولید نباید بخوابد. بلکه در مسأله یارانه‌ها باید این موضوع در اولویت اول قرار بگیرد چرا که با توجه به این موضوع هم اشتغال تأمین می‌شود و هم خودکفایی به وجود می‌آید.

تحریم برای ما مانند جنگ، نعمت است
خطیب جمعه این هفته تهران همچنین با اشاره به بخش دارو در کشور، اظهار کرد: اگر ما نیاز غذایی و دارویی خود را تأمین کنیم، نه تنها تحریم برای ما مضر نیست بلکه برای ما مانند جنگ، نعمت است و ما را می‌سازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن شانزدهم آذرماه، روز دانشجو اظهار کرد: هویت ضداستکباری یکی از افتخاراتی است که دانشجویان ما دارند. در فاصله کمی از کودتای 28 مرداد سال 32 و در 16 آذرماه همان سال جنبش دانشجویی خود را نشان داد و سه تن از دانشجویان این جنبش در مقابله با آمریکا جان خود را از دست دادند.

صدیقی با بیان این‌که دنیای غرب به دنبال ایجاد فاصله میان مردم و دین و علم بود، خاطرنشان کرد: اصالت و ریشه مردم، جوانان و دانشگاهیان هیچ‌گاه تغییر نکرد و حوزه، دانشگاه و مردم توانستند زیر پرچم امام (ره) انقلاب را به نتیجه برسانند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی استکبار ستیزی خود را نشان دادند، گفت: امروز توقع مردم از دانشگاهیان که تا به امروز سنگر مقابله با زیاده‌خواهی‌ها و استکبار دنیای غرب بوده‌اند و توانسته‌اند در ابعاد مختلف علمی افتخارات بسیاری را تجربه کنند، این است که شتاب در حرکت علمی خود را حفظ کنند و محیط دانشگاه را به محیطی اخلاقی و دینی تبدیل کنند.

وی با تأکید بر این‌که سیاست‌زدگی و ایجاد تنش و دوقطبی کردن در دانشگاه‌ها خیانت است، گفت: دانشگاه‌های ما در فضایی ولایی و حسینی قرار گرفته‌اند اما برخی احزاب و سکولارها دوست دارند که دانشگاه‌ها را به باشگاه احزاب تبدیل کنند. این در حالی است که اینها دور از عقلانیت،‌واقع‌بینی و اهدافی است که خون‌های شهیدان در آن مسیر ریخته شده است.

وی با بیان این‌ که سیاست‌گریزی در شأن یک مسلمان نیست، خاطرنشان کرد: سیاست استراتژیک اسلام این است که هوشیاری سیاستمدارانه در مردم به ویژه پایگاه‌های علمی ما، حوزه و دانشگاه وجود داشته باشد و در دنیای سلطه هیچ‌ جبهه‌ای بر ما تفوق نداشته باشد.

صدیقی با بیان این‌که هرگاه دنیای سلطه در جبهه فرهنگ، دفاع، ‌سیاست و اقتصاد بر ما سلطه پیدا کرد ما از خط اسلام بیرون هستیم، اظهار کرد: سیاست عمومی و فضای عمومی دانشگاه‌های ما باید در مسیر اعزاز انقلاب و کشور اسلامی ما و به زیر کشیدن زورمندان و زیاده‌خواهان از اریکه قدرت باشد.

خطیب جمعه این هفته تهران خاطرنشان کرد: توقع مردم از مسئولان دانشگاهی و دانشجویان این است که دانشجویان الگو و ممتاز در اخلاق باشند و همچنان 16 آذر را در جهت تعمیق روحیه تنفر از آمریکا و مقابله همه‌جانبه با تهاجم آنها بزرگ بدانند و یاد شهدای آن روز را زنده بدارند و در تداوم راه آنها پافشاری کنند.

وی با اشاره با مسأله حقوق بشر با بیان این‌که غربی‌ها مسأله حقوق بشر را موضوعی به عنوان فریبی برای غارت کردن دنیا تبدیل کرده است، اظهار کرد: آنها نه بشر و نه حق را می‌شناسند و نه حق بشر را ادا می‌کنند. مسأله حقوق بشری که آنها دم از آن می‌زنند امروز گرفتار تناقض شده و آبروی نداشته‌شان را از میان برده است.

صدیقی با اشاره به موارد متعدد نقض حقوق بشر در آمریکا، خاطرنشان کرد: از جمله مواردی که در این موضوع مشاهده کرده‌ایم کشته شدن یک فرد سیاه‌پوست از سوی پلیس آمریکا و تبرئه وی از سوی دادگاه این کشور است.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که این موضوع ضعف نژادی، عدالت کشی و مقابله با حقوق اولیه انسان‌ها است، اظهار کرد: آمریکا بیشترین تعداد زندانی را به خود اختصاص داده است و نخستین کشوری است که زندانی زیادی دارد. در آمریکا 61 درصد زندانیان را رنگین پوستان و سیاهان مظلوم این کشور تشکیل می‌دهند.

وی با تأکید بر این‌که تروریست زاییده نامشروع غرب است، گفت: غرب مدعی مقابله با تروریسم است در حالی که خود مولد تروریسم است.

صدیقی در بخش‌های دیگری از نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی در سرزمینهای اشغالی قدس و محاصره مسجدالاقصی توسط یهودیان تندرو و همچنین مصوب کردن یهودی بودن این کشور، به انتقاد از عملکرد سران کشورهای اسلامی در مورد موضوع فلسطین پرداخت و با طرح این پرسش که نمی‌دانم سران این کشورها تا چه زمان این ننگ را می‌پذیرند و ملت‌هایشان تا چه زمانی یقه آنها را نمی‌گیرند، اظهار کرد: اینها چه بخواهند و چه نخواهند نفس‌های آخر اسرائیل رسیده است و غده سرطانی اسرائیل در اثر مظالم زیادی که انجام داده و همچنان انجام می‌دهد در یک نقطه جمع می‌شود و به زودی مایه نابودی اسرائیل می‌شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه عبادی نماز جمعه این هفته تهران به ویژگی‌ها و مزیت‌های حمد و انجام فریضه نماز شب اشاره کرد و گفت: نماز شب به انسان تخلق به اخلاق خدا می‌دهد و در قرآن کریم نیز آمده است که اگر کسی فرایض نوافل را جدی بگیرد محبوب خدا و جلوه او می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین