کد خبر: ۲۷۶۶۱۸
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
در فرودگاه بین المللی دمشق

لاریجانی: از راه حل سیاسی که به کشتار تروریستی درسوریه خاتمه دهد، حمایت می کنیم

علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از راه حل سیاسی که از ادامه کشتارهای تروریست ها در سوریه جلوگیری کند و بر مبنای دموکراسی و رای مردم باشد ، حمایت می کند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا، لاریجانی که در اولین مرحله از سفر منطقه ای خود، در راس هیاتی سیاسی و پارلمانی صبح یکشنبه وارد سوریه شد، در گفت وگویی کوتاه با خبرنگاران در فرودگاه بین المللی دمشق افزود: هر راه حلی که محورش بر این اساس باشد که مردم تصمیم گیرنده باشند، حمایت می کنیم.

وی با انتقاد از اقدام برخی طرف ها که با برگزاری نشست هائی، درصدد تصمیم گیری برای آینده سوریه برآمده اند ، تصریح کرد: البته این تلاش های آنها بی نتیجه مانده و مهمترین مسئله این است که ملت سوریه خود تصمیم گیرنده باشند.

رییس مجلس شورای اسلامی در باره طرح روسیه برای گفت وگوی سوری - سوری نیز خاطرنشان کرد: مسکو به دنبال یک گفت وگوی جدی است که هم نمایندگان دولت و هم مخالفان سیاسی در آن حضور داشته باشند که البته تهران هم در جریان این تلاش ها قرارگرفته است.

لاریجانی با تاکید مجدد بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت سوریه، اظهارداشت که هدف از سفرش به سوریه دیدار با مقامات ارشد سوری به منظور بررسی شرایط کنونی و رایزنی با آنان است.

وی بلافاصله پس از ترک فرودگاه دمشق، راهی حرم مطهر حضرت زینب کبری (س) شد و در مراسم عزاداری رحلت حضرت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن(ع) که در کنار مرقد مطهر برگزار شد ، شرکت کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی قرار است تا ساعتی دیگر با «بشار الاسد» رییس جمهوری سوریه دیدار و گفت وگو کند.

وی همچنین قرار است با « محمد جهاد لحام» همتای سوری خود و « وائل الحلقی» نخست وزیر سوریه نیز دیدار و گفت وگو کند.

برگزاری نشست مشترک مطبوعاتی با همتای سوری پایان بخش سفر رییس مجلس شورای اسلامی به سوریه خواهد بود.

وی در چارچوب سفر منطقه ای خود بعداز دمشق راهی بیروت پایتخت لبنان خواهد شد و در سومین مرحله این سفر به عراق خواهد رفت.

رییس مجلس را در این سفر، علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی آفریقایی وزارت امو خارجه، حسین قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت خارجه، حسین شیخ الاسلام مشاور بین الملل رییس مجلس، حجت الاسلام موسی احمدی نماینده کنگان و دیر، جواد سعدون زاده نماینده آبادان، جلیل جعفری نماینده خلخال و رحیم زارع نماینده آبادان همراهی می کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین