کد خبر: ۲۷۶۶۳۱
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲

تورهای گردشگری پاییزی ۲۵۰ هزار تومان گران شد

دفاتر خدمات مسافرتی با فرا رسیدن تعطیلات هفته اول دی ماه در روزهای آخر پاییز تورهای گردشگری را ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار تومان گران کرده‌اند، بدون آنکه نهادی نظارت روی این افزایش قیمت‌ها داشته باشند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار مهر، تعطیلات روزهای آخر آذر ماه و مصادف شدن ایام تعطیلات روزهای سی‌ام آذر و دوم دی ماه و همزمانی آنها با تعطیلات آخر هفته باعث شده تا بار دیگر مردم از این فرصت برای رفتن به سفرهای زمستانی خود استفاده کنند. در این میان، بسیاری از آژانس ها از فرصت بوجود آمده برای افزایش قیمت تورهای گردشگری بهره برده‌اند، به طوری که از نظر آنها این افزایش قیمت، طبیعی بوده و همه ساله در زمان پیک سفرهای زمستانی این افزایش نرخ را انجام می‌دهند.

در این میان، همچنان تورهای شمالی کشور با وجود سردی هوا و تقاضای کم افزایش نرخ چشمگیری نداشته‌اند اما تورهای جنوبی کشور به خصوص جزیره قشم، کیش، بندرعباس، بوشهر، شیراز، اصفهان و یزد در صدر افزایش قیمت‌هایی است که مدیران آژانس های گردشگری به صورت غیرقانونی افزایش نرخ داده‌اند.

این در حالی است که همواره مرتضی رحمانی‌موحد، معاون گردشگری کشور اعلام کرده که افزایش نرخ تورهای گردشگری در ایام تعطیلات غیرقانونی است. از سوی دیگر، دفتر نظارت بر ارزیابی تورهای گردشگری مدت‌ها است مدیر و پاسخگویی ندارد، شاید این موضوع یکی از دلایلی باشد که آژانس ها صندلی نظارت بر تورهای خود را خالی ببینند و نسبت به افزایش نرخ اقدام کنند.

یکی از اپراتورهای آژانس‌های گردشگری فعال در خیابان استاد نجات‌اللهی قیمت تور گردشگری کیش به مدت سه روز اقامت در هتل چهار ستاره را ۷۰۰ هزار تومان اعلام می کند و به خبرنگار مهر می‌گوید: این نرخ در اواسط هفته بعد، ۵۰۰ هزار تومان فروخته می شود، اما از آنجا که میزان تقاضای سفر به کیش در این ایام زیاد است، حدود ۲۰۰ هزار تومان به نرخ‌هایمان افزوده می شود.

زهرا کاظمی در ادامه تاکید کرد که این افزایش نرخ هر هفته پنجشنبه ها و جمعه ها نیز وجود دارد، اما برای تورهای گردشگری قشم نیز با همین امکانات قیمتی حدود ۵۰۰ هزار تومان با ۱۵۰ هزار تومان افزایش نرخ از مسافر دریافت می‌شود.

اپراتور دفتر خدمات مسافرتی دیگری نیز نرخ تور گردشگری شیراز را با ۱۵۰ هزار تومان افزایش برای سه روز اقامت در هتل سه ستاره ۶۰۰ هزار تومان اعلام می کند و می گوید: شیراز اکنون بهترین آب و هوا را دارد، این افزایش نرخ مخصوص تعطیلات شب یلدا است وگرنه در روزهای دیگر همین تور را می توانید به قیمت ۴۵۰ هزار تومان خریداری کنید.

به نظر می رسد اکنون ناظران بر دفاتر خدمات مسافراتی در تعطیلات زمستانی به سر می برند. مدیران تورهای گردشگری نیز به بهانه شب یلدا و روزهای آخر پاییز جبران مافات کرده و سودی که در طول روزهای غیرپیک بدست نمی آورند را در این روزها جبران می کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین