کد خبر: ۲۷۶۹۹۸
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵

فصل گرم موسیقی در زمستان/ روشن شدن چراغ کنسرت‌ها با «شیپور صلح»

با روی صحنه رفتن «شیپور صلح» و «سیدحسام‌الدین سراج» چراغ کنسرت‌های زمستانی بعد از وقفه‌ای دو ماهه از امروز روشن می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: با پایان یافتن ماه صفر، کنسرت‌های موسیقی مجددا از سرگرفته شده‌اند و گروه‌ها و خواننده‌ها از هوادارانشان در آخرین فصل سال، میزبانی خواهند کرد.

ارکستر فلارمونیک تهران

ارکستر فیلارمونیک تهران به رهبری آرش گوران روزهای دوشنبه 15 دی و سه‌شنبه 16 دی در تالار وحدت روی صحنه می‌روند.

ارکستر فلارمونیک تهران بنای اجرای کنسرتی را در خردادماه نیز داشت که به خاطر اتفاق ناگواری که برای پدرام فریوسفی (کنسرت مایستر این ارکستر) افتاد کنسرت لغو شد. البته علت لغو شدن این کنسرت این بود که پدرام فریوسفی در اجرای قطعه‌ای به عنوان سولیست با ارکستر همکاری می‌کرد.بر اساس این گزارش، ارکستر فلارمونیک تهران به رهبری آرش گوران 16 دی در ساعت 21:30 در تالار وحدت به روی صحنه می‌روند.

کنسرت «شیپور صلح»

کنسرت «شیپور صلح» قمصرى، معتمدى و ارکستر مجلسى نیز تمدید شده است.ارکستر مجلسى تهران به رهبرى بردیا کیارس، شیپور صلح را  با آهنگسازى على قمصری و صداى محمد معتمدى براى بار دیگر اجرا مى کند. در این اجرا گروه آوازى تهران به سرپرستى میلاد عمرانلو و تکنوازانى چون شروین مهاجر، پاشا هنجنى، پویا سرایی، همایون نصیرى و على قمصرى نیز حضور دارند 3، 4 و ١٧ دیماه، تالار وحدت  میزبان این رویداد هنرى است.

رسیتال پیانو «رافائل میناسکانیان»

رسیتال پیانو «رافائل میناسکانیان»، پیانیست برجسته ایرانی، پنجم دی‌ماه در تالار وحدت برگزار می‌شود. در این کنسرت، فانتزی دو می‌نور و سونات دوماژور از موتسارت، مجموعه قطعات اپوس16 از شومان و 15 آواز روستایی مجار از بارتوک اجرا خواهد شد. این هنرمند، چندی پیش هم اجرایی را در یادبود استاد فقیدش، پروفسور امانوئل ملیک‌اصلانیان برگزار کرده بود. رافائل می‌ناسکانیان اولین هنرمندی است که رسیتال پیانو کلاسیکش از تلویزیون ایران پخش شده است. او اکنون علاوه‌ بر اجرای کنسرت، به تدریس پیانو در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و دانشکده موسیقی دانشگاه هنر مشغول است.

علیرضا قربانی

علیرضا قربانی که چندی پیش کنسرت «شب دهم» را برگزار کرد، در روزهای اول و دوم و سوم بهمن ماه نیز آثاری از فردین خلعتبری را اجرا خواهد کرد. علیرضا قربانی با همراهی ارکستر زاستا در این کنسرت که تحت عنوان «شهرزاد» برگزار می‌شود، گلچینی از آثار قدیمی را به همراه آثار جدیدش به روی صحنه خواهد برد.

 حسام‌الدین سراج

صدای حسام الدین سراج امروز و در اولین روز پس از پایان ماه صفر همایشی عاشورایی در طرقبه شاندیز با اجرای آلبوم وداع به روی صحنه می‌رود.  از این برنامه معنوی و هنری، محبان اهل بیت و هنردوست استقبال کرده اند و برخی از مجموعه های تجاری ارادتمند نسبت به ائمه و سالار شهیدان از اجرای این حرکت فرهنگی حمایت نموده اند. موسسه فرهنگی هنری ندای چنگ با همکاری و تهیه کنندگی ارمان فردا و با مدیریت اجرایی حمیدرضا شعشعانی این برنامه را برگزار خواهند نمود.

رضا یزدانی

رضا یزدانی که هفته آینده آلبوم تازه‌اش به نام «سلول شخصی» را منتشر می‌کند در 15دی و در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران گلچینی از آثار قدیمی و جدیدش را به روی صحنه می‌برد.

سیروان خسروی

سیروان خسروی که این روزها قطعه‌ای تازه را در فضای مجازی منتشر کرده است، با در روز های 27 و 28 دی ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران روی صحنه می رود.

امید حاجیلی

امید حاجیلی خواننده موسیقی پاپ که کنسرت قبلی‌اش را تحت عنوان «انرژی مثبت» برگزار کرده بود و این بار عنوان «بمب انرژی» را برای برنامه اش انتخاب کرده است. حاجیلی کنسرت زمستانی خود در سال 93 را 29 دی ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تجربه خواهند کرد. این برنامه در دو ساعت‌های 18:15 و 21:30 برگزار می‌شود.

صد سال موسیقی ایران برای پیانو

پروژه «صد سال موسیقی ایران برای پیانو» توسط لیلا رمضان پیانیست مقیم سوئیس با اجرای آثاری از آهنگسازان ایرانی در تالار رودکی اجرا می‌شود. در این کنسرت که 4 و 5 دی ماه با همکاری انجمن موسیقی ایران در تالار رودکی برگزار می‌شود، 21 اثر از آهنگسازان ایرانی سراسر جهان را که با سبک‌ها ونسل‌های مختلف برای ساز پیانو نوشته شده است، اجرا خواهد شد.

آنسامبل یونانی کواترو المنتی

کنسرت آنسامبل یونانی کواترو المنتی در تاریخ های 11، 12 و13 دی ماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.  در این کنسرت؛ النا کریستودولو نوازندگی (پیانو)، رسا سیملیونیته (ویولن)، آنتیلوهوس ترنوس (ویولا) و الکسندروس هارالامپوس (ویلنسل) را برعهده دارند و ارکستر زهی فارابی (متشکل از نوازندگان ممتاز دانشکده موسیقی دانشگاه هنر) به سرپرستی آریا باستانی نژاد هنرنمایی خواهد کرد.

گروه برگریز

گروه برگریز با خوانندگی حسین علیشاپور که قرار بود پیش از ماه محرم روی صحنه بروند، قرار است این اجرا روز بهمن ساعت 20 در سالن فرهنگسرای نیاوران روی صحنه برود.

مازیار فلاحی

مازیار فلاحی هم همواره جز خواننده‌هایی بود که طرفدارانش را زیاد برای برگزاری کنسرت منتظر نگه نمی‌دارد، اجرای زمستانه او نیز در روز 8 دى و در ساعت‌های 18:15 و 21:45 در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود.

گروه سون

«سون» نیز دیگر گروه موسیقی پاپی است که کنسرتش در تهران را در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران به روی صحنه می‌برد. این گروه گلچینی از آثارشان را در روزهای 23 و 24 دی ماه و در ساعت‌های 18:30 و 21:30 اجرا می‌کنند.

فرزاد فرزین

به گزارش فارس، فرزاد فرزین که آخرین کنسرتش را در کشور کانادا برگزار کرد، دیگر خواننده پاپی است که در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران به روی صحنه می‌رود. فرزاد فرزین ار هوادارنش در روزهای 25 و 26 دی‌ماه میزبانی خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین