کد خبر: ۲۷۷۲۵۰
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹

بازتاب رزمایش "محمد رسول‌الله" در رسانه‌های خارجی

هم‌زمان با آغاز رزمایش بزرگ محمد رسول‌الله در جنوب شرق کشور و آب‌های دریای عمان رسانه‌های خارجی ضمن پوشش این رویداد نظامی، آن را نمایش ظرفیت دفاعی ایران دانستند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: خبرگزاری فرانسه در گزارشی با اعلام آغاز این رزمایش بزرگ نوشت: نزدیک به 13 هزار نیروی نظامی قرار است در رزمایش محمد رسول الله ایران شرکت کنند و این اولین بار است که این کشور دست به سازماندهی این تعداد نیرو در رزمایش‌هایش می‌زند.

این خبرگزاری به نقل از رسانه های داخلی ایران گزارش داد: این رزمایش بزرگ که از روز پنج شنبه آغاز شد تا شش روز ادامه می‌یابد و با هدف نمایش قدرت از تنگه هرمز تا خلیج عدن گسترده شده است.

در این رزمایش که استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان را نیز شامل می‌شود،‌ ارتش ایران شامل نیروهای هوایی و دریایی به علاوه سپاه پاسداران حضور دارند.

خبرگزاری فرانسه در پایان گزارش خود نوشت: نیروی دریایی ایران در طول سالهای اخیر حضور بین‌المللی خود را به ویژه با هدف حفاظت از کشتی‌های تجاری که در خلیج عدن از سوی دزدان دریایی هدف حمله قرار می گیرند افزایش داده است.

همچنین خبرگزاری ایتارتاس گزارش داد:‌ نیروهای مسلح ایران رزمایش خود با عنوان محمد رسول الله را روز پنج شنبه در آب های دریای عمان آغاز کردند که هدف آن آموزش، کنترل و واکنش مناسب نیروی دریایی ارتش و نیروی هوایی است.

در این رزمایش سلاح های جدید نیز آزمایش خواهند شد.

شبکه خبری راشاتودی نیز در گزارشی با پرداختن به آغاز این رزمایش در ایران و به نقل از مقامات ایرانی نوشت: ایران رزمایش شش روزه خود را با هدف نمایش قدرت نظامی و ظرفیت های دفاعی و آزمایش سلاح های جدید آغاز کرد که از تنگه هرمز تا دریای عمان گسترده شده است.

راشاتودی ادامه داد: در این رزمایش نیروی دریایی ایران کشتی های جنگی و زیردریایی خود را در جنوب شرق این کشور آزمایش خواهد کرد و واحدهای مختلف نظامی در آن حضور خواهند داشت.

مسئولان نظامی ایران گفته اند این تمرین نظامی هیچ خطری برای نیروهای خارجی در خلیج فارس ندارد و ایران از این طریق می خواهد پیام صلح و دوستی به کشورهای همسایه اش ارسال کند.

به گزارش راشاتودی آخرین رزمایش نظامی بزرگ ایران در ماه مه سال 2013 برگزار شده بود.

به گزارش ایسنا، علاوه بر این ، روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست در این باره نوشت:‌ ایران روز پنج شنبه رزمایش گسترده ای را با وسعت 22 میلیون مترمربع آغاز کرد که محمد رسول الله نام دارد. در این مانور نظامی نیروی دریایی، زمینی و هوایی حضور دارند که بنا بر اعلام ارتش این کشور قرار است در آن زیردریایی‌های ایران نیز آزمایش شود.

رسانه‌های دیگر جهان شامل خبرگزاری آسوشیتدپرس، خبرگزاری ترند، شبکه خبری العربیه، شبکه المیادین، روزنامه یدیعوت آحارونوت، روزنامه خلیج تایمز، اندیشکده آمریکن اینتر پرایز و... نیز بازتاب گسترده‌ای از این رزمایش ارائه دادند.

به گزارش ایسنا ،‌رزمایش بزرگ محمد رسول الله روز پنج شنبه ( دیروز) در وسعتی حدود 2 میلیون متر مربع به صورت مشترک با محوریت نیروی دریایی ارتش و همکاری نیروی زمینی، هوایی و قرارگاه پدافند هوایی ارتش در جنوب شرق کشور و آبهای دریای عمان آغاز شد که تا 9 دی ادامه خواهد یافت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین