کد خبر: ۲۷۷۲۵۵
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۶

کیانوش عیاری تقدیر شد

کیانوش عیاری کارگردان فیلم «خانه پدری» در اختتامیه‌ی نخستین جشنواره فیلم کوتاه «بمانی» مورد تقدیر قرار گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم کوتاه «بمانی» عصر جمعه (5 دی ماه) در سازمان میراث فرهنگی‌،صنایع دستی و گردشگری با حضور جمعی از مدیران این سازمان از جمله مسعود سلطانی‌فر (رئیس سازمان میراث فرهنگی)،سید محمد بهشتی و تعدادی از هنرمندان برگزار شد.

در این مراسم از کیانوش عیاری با حضور سیدمحمد بهشتی‌، مسعود سلطانی‌فر ‌، حمید نعمت‌الله‌، جهانگیر الماسی‌، محمد زرین‌دست‌ و تعداد دیگری از هنرمندان و مدیران سازمان میراث فرهنگی تقدیر و لوح یادبود با امضای این افراد به این هنرمند اهدا شد.

کیانوش عیاری در این مراسم هیچ سخنی نگفت.

در ادامه جهانگیر الماسی در سخنانی اظهار کرد: جایگاه کیانوش عیاری در مقام هنرمند و فیلمساز عالی است و دوست دارم به عنوان یک ایرانی به سهم خودم از او قدردانی کنم، چون اینطور افراد شناسنامه ما هستند.

در این مراسم، علیرضا طاهری دبیر جشنواره فیلم کوتاه بمانی در سخنانی اعلام کرد: 288 فیلم به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که شامل پنج هزار دقیقه می‌شد و از این بین سی فیلم به بخش مسابقه راه یافتند.

او با بیان اینکه 16 فیلم در بخش مستند و 14 فیلم در بخش داستانی حضور داشتند، اظهار امیدواری کرد که این جشنواره جرقه‌ای برای آینده باشد تا در جشنواره‌ای فشرده فرهنگ بومی و سینما به تماشا گذاشته شود.

همچنین شیرکوند معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری هم در سخنانی اظهار کرد: تصور نمی‌کردم این جشنواره این‌چنین برگزار شود و حتی بر این باور بودم که هزینه برگزار شدن آن هم می‌پردازیم اما در انتها آنچه دیدیم خلاف تصورم بود.

او از استقبال خوبی که از جشنواره «بمانی» صورت گرفت اظهار خرسندی کرد و گفت: اگر این روند را ادامه دهیم، فیلم‌های بهتری را به دبیرخانه جشنواره خواهد رسید و علاقه‌مندان بیشتری پیدا می‌شوند تا بدانند گوشی برای شنیدن و چشمی برای دیدن زحماتشان است.

وی همچنین تاکید کرد: اینطور تصور نشود که سازمان متمولی از این جشنواره حمایت کرد و یا سفارش ساخت فیلم داده است، چرا که این جشنواره با دست خالی برگزار شد.

در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره‌ی فیلم کوتاه بمانی پس از اعلام برگزیدگان مسعود سلطانی‌فر ، سید محمد بهشتی ‌،رحمانی موحد ‌، شیرکوند از خانه‌ی تشکل‌های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری رونمایی کردند.

در این برنامه با اشاره و یادی از ایرج بسطامی که در زلزله بم درگذشت‌ از اکبر رادی، مرتضی احمدی و بهرام بیضایی که امروز سالروز تولدش بود،یاد شد.

همچنین مجری این برنامه به آغاز اکران فیلم «خانه پدری» هم اشاره کرد و گفت: امیدوارم این اکران ادامه پیدا کند و سالن‌های این فیلم افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم علاوه بر کیانوش عیاری؛ مهرشاد کارخانی ‌،حمید نعمت‌الله ‌،محمد مهدی طباطبایی‌نژاد(مدیر مرکز گسترش سینمایی مستند و تجربی)،‌ علیرضا قاسم‌خان، جهانگیر الماسی‌، محمد زرین دست و سهیلا گلستانی و نیز جمعی از مدیران سازمان میراث فرهنگی‌ ‌، صنایع دستی و گردشگری حضور داشتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین