کد خبر: ۲۷۷۴۳
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۸۴ - ۱۵:۰۸

فرزند آيت الله خزعلي خواستار بركناري محمود احمدي نژاد رئيس جمهور شد

آفتاب‌‌نیوز : مهدي خزعلي كه با راديو بي بي سي گفتگو مي كرد با توهين به احمدي نژاد گفت: رئيس جمهوري كه پس از سه بار نتوانسته از مجلس براي وزيرش راي اعتماد بگيرد كفايت لازم سياسي ندارد.

خزعلي از مجلس خواست تا بيشتر از اين هزينه نشده، راي به عدم كفايت سياسي رئيس جمهور بدهد.

وي افزود: رئيس جمهوري كه در تبليغات انتخاباتي اش مدعي بود به اندازه چهار كابينه نيرو دارد هنوز بعد از چهار ماه نتوانسته كابينه اش را تكميل كند و همين كافي است تا بگوييم او كفايت سياسي لازم را ندارد.


وي كه در ماههاي گذشته انتقادهاي تند و بعضا اهانت آميزي به احمدي نژاد داشته، ادعا كرد: بهترين هديه اي كه رئيس جمهور مي تواند الان به ملت ايران بدهد استعفا است وگرنه بهترين هديه اي كه مجلس مي تواند بدهد عدم كفايت سياسي او است.

وي گفت: شعار رئيس جمهور اين بود كه مي شود و "ما مي توانيم" اما او نتوانسته است.

خزعلي از عدم مشورت احمدي نژاد با مجلس انتقاد كرد و گفت : در ميان روحانيون دو روحاني شاخص از آقاي احمدي نژاد حمايت كردند كه يكي از آنها پدر من بود، اما پدرم امشب گفتند " آقاي احمدي نژاد در كارها مشورت نمي كند و من بايد به ايشان توصيه كنم مشورت كند."

وي در اين مصاحبه از شعارها و برنامه هاي احمدي نژاد براي مبارزه با فساد و مافياي نفتي به شدت انتقاد كرد.

مهدي خزعلي كه از سوي راديو بي بي سي به عنوان مدير انتشارات حيان معرفي شده، در دوران وزارت اطلاعات علي فلاحيان از همكاران اين وزارت و سعيد امامي بود و كتاب "هويت" را كه بر اساس يك رشته برنامه معروف تلويزيوني با اين عنوان توسط وزارت اطلاعات ساخته شده بود، منتشر كرد.

اما نام مهدي خزعلي پس از دوم خرداد بيشتر بر سر زبانها افتاد و آن هنگامي بود كه در جريان بحث سوءاستفاده مالي آقازاده ها نام وي در كنار محسن رفيقدوست در مطبوعات مطرح شد. او كه فعاليتهاي گسترده اقتصادي دارد به دليل برخي مسائل از جمله دريافت وامهاي ميلياردي از يك بانك و خوددداري از بازپرداخت آن در آن مقطع خبرساز شده بود.

خبرنگار «فردا» مي گويد او به سبب برخي اتهامات وارده از سوي پدرش نيز طرد شده و احتمال دارد در ماههاي آينده به سمت اپوزيسيون خارج از كشور تغيير جهت اساسي دهد.

گفته مي شود برادر او نيز كه مقيم آمريكاست از دست اندركاران شبكه ماهواره اي "هما" است كه از آمريكا براي ايران برنامه پخش مي كند.


او در گفتگوي خود با بي بي سي براي اولين بار در قامت يك نيروي اپوزيسيون ظاهر شد و گفت: حاكميت اكنون به نفع راست تندور يكدست شده و حاكميت بايد پاسخگوي ناكارامدي خود باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۸۴/۰۹/۰۷
0
0
لعنت بر نيت پليدي كه در عين اعتقاد به ذيل مطلب خود ُ صدر آنرا در بوق مي كند ُ
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین