کد خبر: ۲۷۷۶۲۸
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴

افزایش تهدیدهای داعش برای حمله به شرق لبنان

آخرین اطلاعات و گزارش های امنیتی حاکی است که داعش درصدد حمله به روستاها و شهرک های لبنانی در منطقه بقاع میانی است بویژه اینکه در این منطقه هزاران پناهجوی سوری بسر می برند
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: منابعی که تحرکات گروه تروریستی تکفیری داعش را در مرزهای لبنان و سوریه پیگیری می کنند، گفته اند که این گروه در حال سازماندهی خود در این منطقه است و دیر یا زود تصمیم حمله به لبنان را عملی می کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، روزنامه لبنانی الدیار با بیان اینکه « داعش درصدد است تا در روزهای پایانی سال جدید و یا نخستین ساعات و روزهای سال 2015 به روستاهای شرق لبنان حمله کند»، تاکید کرده است که نیروهای ارتش و حزب الله لبنان در سراسر مرزهای این کشور با سوریه در حالت آماده باش کامل بسر می برند و هرگونه تحرک تروریست های تکفیری را زیرنظر دارند.

اما روزنامه الاخبار نوشت که حضور گسترده عناصر داعش در مرزهای لبنان این فرضیه « شیعیان را از دیالی تا بیروت با خودروهای بمب گذاری شده، هدف می گیریم» تقویت کرده است و این تهدید بارها در پایگاه های اجتماعی وابسته به این گروه تروریستی تکفیری تکرار شده است. 

الاخبار هم خاطرنشان کرد: آخرین اطلاعات و گزارش های امنیتی حاکی است که داعش درصدد حمله به روستاها و شهرک های لبنانی در منطقه بقاع میانی است بویژه اینکه در این منطقه هزاران پناهجوی سوری بسر می برند.

این روزنامه لبنانی افزود: یکی از سرکردگان داعش قبلا به مذاکره کنندگان در پرونده نظامیان ربوده شده لبنانی البته با خنده گفته است که « عجله ای برای مبادله نظامیان لبنانی با زندانیان در زندان رومیه نداریم زیرا تا چند ماه دیگر خود آنها را آزاد می کنیم».

به نوشته الاخبار، « ابومصعب» نوه البغدادی که قبلا تصاویر بریده شدن سر 2 نظامی ربوده شده لبنانی را منتشر کرده است، در توئیتر با اشاره به محاصره عناصر مسلح وابسته به داعش توسط ارتش لبنان در بلندی های شهرک عرسال و ممانعت از رسیدن مواد غذایی و سوخت به آنها ، نسبت به تکرار معرکه القصیر هشدار داده و از اهالی طرابلس و منطقه بقاع لبنان خواسته است که مانع اقدامات ارتش شوند.

ارتش لبنان از حدود 20 روز قبل تاکنون بسیاری از راه های ارتباطی بین شهرک عرسال و بلندی های این شهرک از جمله گذرگاه های وادی الحصن، وادی الرعیان، وادی عطا را با ایجاد سنگرها و خاکریزها مسدود کرده و برنامه امنیتی محاصره تروریست های تکفیری و جلوگیری از نفوذ آنها را به مرحله اجرا گذاشته و در این میان تنها منطقه وادی حمید باقی مانده است.

ارتش لبنان گذرگاه وادی حمید را بر روی اتباع لبنانی و سوری برای رفت و آمد باز گذاشته اما با هماهنگی صورت گرفته نیروهای امنیتی برای رصد و کنترل دقیق تحرکات در این منطقه حاضر شده اند.

نظامیان و نیروهای امنیتی لبنان همه خودروها را با دقت بازرسی تا از منتقل نشدن سلاح ، مواد غذایی و سوخت برای تروریست های تکفیری در بلندی های شهرک عرسال مطمئن شوند و یا این تروریست ها با برگه های شناسایی تقلبی وارد لبنان نشوند.

منابع امنیتی اعلام کرده اند که ارتش از دو روز قبل تنها به آن دسته از اتباع لبنانی و سوری اجازه رفت و آمد بین وادی حمید و بلندی های شهرک عرسال را می دهد که دارای مجوز از دستگاه های امنیتی لبنانی باشند و این تصمیم تا چند روز بعداز شروع سال جدید میلادی به قوت خود باقی است.

براساس این گزارش تعدادی از اهالی شهرک عرسال در اعتراض به این تدابیر امنیتی ارتش لبنان دست به اقدامات اعتراضی زده و برخی راه ها را مسدود کرده و خواستار لغو این تصمیم ارتش شدند.

ارتش لبنان یکشنبه شب با صدور اطلاعیه ای بر ادامه تدابیر شدید امنیتی تاکید و هدف این تصمیم را تامین امنیت لبنان و از جمله شهرک عرسال اعلام کرد.



** داعش و جبهه النصره رودرروی هم در ارتفاعات القلمون

روزنامه های لبنانی نوشتند: جبهه النصره، «ابوبکر بغدادی» سرکرده داعش و عناصرش را « خوارج » خوانده و امیران شرعی داعش هم این گروه تکفیری را تکفیر کرده و به آنها اولتیماتوم داده اند که سه راه بیشتر ندارند یا باید با البغدادی بیعت کنند یا مرگ را بپذیرند و یا از منطقه القلمون سوریه خارج شوند.

الاخبار خاطرنشان کرد: « شیخ سامی العریدی» معروف به« ابومعاذ» امیر شرعی گروه تروریستی تکفیری« قاعده الجهاد فی بلاد الشام» وابسته به جبهه النصره خواستار جنگ با گروه تروریستی تکفیری داعش شده است.

این روزنامه لبنانی با بیان اینکه« جبهه النصره از مرحله دفاع در حال ورود به مرحله جنگ با داعش است»، افزود: برغم گسترش تنش ها و اختلافات و فراخوان امیر شرعی جبهه النصره برای جنگ با داعش اما «ابومالک التلی» سرکرده گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره در منطقه القلمون سوریه همچنان درصدد است وارد جنگ با داعش نشود و با آن کنار بیاید.

الاخبار همچنین با اشاره به گزارش شنبه گذشته روزنامه السفیر مبنی بر احتمال احضار یک نماینده حزب الله در مجلس لبنان توسط دادگاه بین المللی ویژه رسیدگی به پرونده ترور« رفیق حریری» نخست وزیر اسبق این کشور کند، نوشت: نام این نماینده « علی عمار» است.

این روزنامه لبنانی با تردید آمیز خواندن این اقدام دادگاه بین المللی همزمان با شروع گفت وگوهای بین حزب الله و حزب جریان المستقبل به ریاست« سعدالحریری» به نقل از اعضای گروه 14 مارس افزود: انتظار می رود که حزب الله و هوادارانش به این تصمیم دادگاه واکنش شدید نشان دهند.

الاخبار به نقل ازبرخی منابع حزب جریان المستقبل که آنها را« معتدل» خوانده است، اضافه کرد:اگر این خبر صحت هم داشته باشد نباید بر گفت وگوهایی که تازه شروع شده تاثیر بگذارد زیرا به نفع دو طرف نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین