کد خبر: ۲۷۸۰۱۶
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲

دفن زباله به خطرناکترین شیوه در گیلان

معاون امور عمرانی استانداری گیلان گفت: روزانه 2000 تن زباله در گیلان تولید می‌شود و به خطرناک ترین شیوه دفن می گردد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، منطقه گیلان، حجت شعبانپور در سومین جلسه کارگروه مدیریت پسماند گیلان که در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد، افزود: این میزان منهای زباله تولیدی جمعیت گردشگران در ایام تعطیلات است. میزان تولید زباله به دلیل حضور گردشگران از میانگین متوسط کشوری بیشتر است.

وی ادامه داد: شیرابه زباله‌ها منابع آبی گیلان را تهدید می‌کند.

شعبانپور با بیان اینکه برای ساماندهی مراکز دفن زباله در گیلان اقدامات مختلفی انجام شده است، خاطرنشان کرد: برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت زیادی در جهت مدیریت پسماند گیلان در حال انجام است. اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا، از طرح‌های کوتاه مدت، راه‌اندازی و نظارت بر عملکرد کارخانه‌های کمپوست رشت، انزلی و رودسر از راهکارهای میان مدت و خرید دستگاه زباله سوز از راهکارهای بلندمدت استان در این زمینه است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر طرح تفکیک زباله از مبدا در استان در حال انجام است. کارخانه کمپوست رشت علاوه بر پذیرش زباله‌ها به تولید کود آلی نیز می‌پردازد. برای ساخت کارخانه کمپوست رودسر 10 روز پیش پیمانکار جدیدی انتخاب شده است که به زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

شعبانپور درخصوص خرید زباله سوز برای استان گفت: در مجموع 140 میلیارد تومان برای خرید همه دستگاه‌های مورد نیاز زباله سوز در گیلان نیاز است این در حالیست که کل بودجه استان در سال گذشته 302 میلیارد تومان بوده است. باید از اعتبارات ملی برای خرید زباله سوزهای مورد نیاز استان اختصاص یابد. برای خرید زباله سوز رشت 11 میلیارد تومان به شهرداری رشت اعتبار اعطا شده است.

وی، توجه به حل معضلات زیست محیطی تالاب انزلی را یک پروژه ملی عنوان کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین