کد خبر: ۲۷۸۰۸۶
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰

امیرعبداللهیان: بازداشت دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین اقدامی نسنجیده و شتابزده است

حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و افریقای وزیر امور خارجه گفت: بازداشت دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین اقدامی نسنجیده و شتابزده و به معنای حمایت از اقدامات افراط گرایان در این کشور است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: وی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: متاسفانه تداوم سیاست غلط سرکوب و خشونت در بحرین معارضه دموکراتیک را به فاصله گرفتن ازروش های دموکراتیک ترغیب می کند و این به نفع امنیت بحرین و منطقه نخواهد بود. 

این مقام ارشد وزارت امور خارجه اضافه کرد: در گفتگوهایم با پادشاه بحرین در قاهره(در حاشیه مراسم تحلیف سیسی) به وی گفتم که شیخ علی سلمان رهبر معارضی صبور،منطقی و حکیم است که در صورت جدیت حکومت در توجه به گفتگوی واقعی ملی و مطالبات دموکراتیک به توافق سیاسی معتقد است، در این راستا پادشاه حرفهای خوبی زد که با این رفتارش سازگار نیست.

امیرعبدالهیان افزود: بحرین قادر به تحمل تبعات این اقدام نخواهد بود و بازداشت دبیرکل جمعیت دموکراتیک الوفاق بحرین در شرایط حساس کنونی منطقه، در تعارض با امنیت و ارامش منطقه حساس ما بشمار می رود.

وی گفت: در شرایطی که تروریسم و افراط گرایی تهدید جمعی عصر کنونی است ، تهران هرگز اجازه نخواهد داد چنین افراط گرایان ، امنیت جمعی منطقه ای ما را به مخاطره اندازند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین