کد خبر: ۲۷۸۴۴۶
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱

واکنش به انتقاد اپرا وینفری از روند تظاهرات سراسری آمریکا

تظاهرات علیه رفتار نژادپرستانه و خشونت آمیز پلیس آمریکا با سیاه پوستان این کشور، به تازگی آرام گرفته بود که بار دیگر اپرا وینفری، مجری موفق آمریکایی و دهمین زن قدرتمند جهان بر آتش آن افزود.
آفتاب‌‌نیوز :
 آفتاب-سرویس بین‌الملل: وینفری روز پنجشنبه طی یک مصاحبه ای درباره تظاهرات سراسری در آمریکا گفت: «من فکر می کنم این فوق العاده است که مردم راهپیمایی و اعتراض کنند، این عالی است که مردم در سراسر آمریکا این کار را می کنند. اما چیزی که من منتظر آن هستم یک نوع رهبری است که از دل این اعتراضات بیرون بیاید و مطالبات مردم را فریاد بزند.»

به گزارش «آفتاب» به نقل از واشنگتن پست، او در ادامه این مصاحبه گفت:« این تظاهرات نیاز به یک رهبر دارد تا بگوید ما چه چیزی می خواهیم، ما به دنبال تغییر چه چیزی هستیم، این قدم هایی است که باید در مسیر دستیابی به مطالباتمان برداریم و ملازمات تغییراتی که به دنبالش هستیم را نشانمان بدهد.»

این مصاحبه به مناسبت اکران شدن فیلم سلما به تهیه کنندگی وینفری که تظاهرات سال 1965 سیاهپوستان برای دستیابی به حق رای را به تصویر می کشد، صورت گرفت. فیلم سلما، ســــاخته کارگردان اوا دورنی که درباره جنبش‌های حقــــوق مدنی به رهبری مارتین لوترکینگ است از نهم ژانویه در سینماهای نیویورک و لس‌آنجلس اکران خواهد شد.

انتقاد وینفری از روند تظاهرات و واکنش به این انتقاد، نشان دهنده شکاف و فاصله ای است که میان فعالین پیشکسوت سیاه پوست و جوان تر های این قشر وجود دارد.

اظهارات وینفری خشم سازمان دهنده های غالبا جوان این اعتراضات را برانگیخت. این جوانان اپرا وینفری را متهم کرده اند که اکثرا با روش و منشی تیپیکال توئیتر را برای بروز خشم خود انتخاب می کند.

این دومین برخورد میان معترضین جوان و معترضین قدیمی تر سیاهپوست است. این اختلافات تنها بر سر کلیات این حرکت جمعی نیست، بلکه فعالین نسل های گذشته صلح و آرامش را مقدمه فعالیت مدنی می دانند اما فعالین جوان امروز به مقابله و رویارویی بیشتر برای دستیابی به خواسته هایشان معتقد هستند.

اپرا وینفری به عنوان ثروتمندترین آمریکایی آفریقایی‌تبار قرن بیستم رتبه بندی شده‌است.او فعالیت‌های زیادی در زمینه‌های مختلف انسان دوستانه انجام داده و بزرگترین خیر و نیکوکار سیاه پوست در تاریخ آمریکا به‌شمار می‌رود. او برای مدتی، تنها میلیاردر سیاهپوست جهان بوده‌است  و بر اساس برخی ارزیابی‌ها، با نفوذترین زن در جهان محسوب می‌شود. وی در میان قدرتمندترین افراد جهان در رتبه ۴۵ قرار دارد و از چنان نفوذ چند جانبه‌ای در میان افکار عمومی آمریکا برخوردار است که با حمایت و جهت‌گیری خود می‌تواند یک کتاب یا رییس جمهور را در این کشور به موفقیت برساند.

به گفته مجله بیزینس ویک اپرا وینفری بزرگترین خیر و نیکوکار سیاه پوست تاریخ کشور آمریکا است. او تا کنون در فعالیت های بشردوستانه مشارکت های گسترده ای داشته است.
 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین