کد خبر: ۲۷۹۱۴۴
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴

اسباب‌کشی مرسدس بنز در آمریکا

برند مرسدس بنز دایملر مقر مرکزی خود در آمریکا را از نیوجرسی به آتلانتا منتقل می‌کند و درخواست کریس کریستی، فرماندار این ایالت برای عدم جابجایی را نادیده گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، این خودروساز لوکس آلمانی کارمندانش در مونت وال نیوجرسی را به تسهیلات موقتی در آتلانتا جابجا می‌کند تا زمانیکه مقر مرکزی این شرکت که در این محل ساخته می‌شود، تا اوایل سال 2017 تکمیل شود. حدود هزار کارمند مشمول این جابجایی خواهند شد.

این اقدام بدنبال جابجایی‌های دیگر صنعت خودرو در آمریکا صورت می‌گیرد. تویوتا موتور در آوریل اعلام کرد که مقر مرکزی خود در این کشور را از حومه لس آنجلس به حومه دالاس منتقل می‌کند.

جنرال موتورز که در دیترویت مستقر است، برند کادیلاک را به نیویورک منتقل می‌کند و برند سوباروی فوجی هوی اینداستریز از یک شهر نیوجرسی به شهر دیگری از این ایالت می‌رود.

سخنگوی مرسدس بنز آمریکا با اشاره به دیدار فرماندار نیوجرسی با مقامات ارشد این شرکت، گفت: این شرکت در مذاکراتش روشن کرد که هزینه کسب و کار در این ایالت و نرخ مالیات آن بسیار بالا بوده و بر توان رقابت با ایالتی مانند جورجیا تاثیر می‌گذارد.

دولت نیوجرسی برای جذاب کردن این ایالت برای کارفرمایان تلاش زیادی کرده و تا پایان سال گذشته 1.6 میلیارد دلار به 81 پروژه توسعه اختصاص داده بود.

تخفیف مالیاتی به ارزش 118 میلیون دلار که در دسامبر تصویب شد، سوبارو را متقاعد کرد در این ایالت بماند و مقر جدیدی در شهر کمدن بسازد. این شرکت در شهر چری هیل که مقرش را در سال 1986 ساخت، با کمبود فضا روبرو شده بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مرسدس بنز که سال گذشته با موجودی محدود برای سدان محبوب سی ال ای روبرو شد، عنوان پرفروش‌ترین خودروساز لوکس آمریکا را به بی ام و واگذار کرد. برند دایملر سال گذشته 330 هزار و 391 دستگاه در آمریکا فروش کرد که 5.7 درصد رشد سالانه داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین