کد خبر: ۲۸۰۳۳۲
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۶

شهادت اعضای سپاه و حزب‌الله در حمله اسرائیل در جولان سوریه

با انتشار تدریجی اخبار مربوط به تجاوز عصر یک‌شنبه بالگردهای رژیم اسرائیل به منطقه‌ای در جولان سوریه، شهادت جهاد مغنیه فرزند عماد مغنیه، محمد عیسی از فرماندهان حزب‌الله لبنان و برخی اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطرح شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش «تابناک»، در حالی که منطقه جولان سوریه در ماه‌‌های اخیر شاهد درگیری نیروهای ارتش سوریه و عناصر تکفیری بوده است، عصر یک‌شنبه تجاوز بالگردهای ارتش صهیونیستی و شلیک موشک از جانب آنها باعث شهادت چند عضو حزب‌الله و تعدادی از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شده است.

در حالی که گزارش‌های اولیه حاکی از این بود که یک بالگرد نظامی رژیم صهیونیستی پس از ورود به حریم هوایی سوریه دو موشک در شهر "مزرعه البلد" در قنیطره شلیک کرده، حزب الله لبنان شامگاه یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: گروهی از نیروهای مجاهد حزب الله هنگام بازدید از شهر "مزرعه الامل" در منطقه "قنیطره"، هدف حمله موشکی بالگرد دشمن صهیونیستی قرار گرفتند. حزب الله لبنان تأکید کرد که در این حمله دشمن صهیونیستی، چند تن از نیروهای مجاهد حزب الله به شهادت رسیدند که اسامی آنان پس از اطلاع این موضوع به خانواده هایشان، اعلام می شود.

"ابوعیسی" که نام وی در بین شهدای امروز آمده، یکی از کارشناسان و فرماندهان عملیاتی مقاومت بوده است. به گزارش شبکه العالم هنوز نمی توان تعداد و یا اسامی شهدا را به صورت دقیق تأیید کرد، و حزب الله لبنان قرار است بیانیه ای را برای اعلام اسامی این شهدا منتشر کند. بر اساس این گزارش، منابع سوری نیز از شهادت 6 نفر و مجروح شدن یک کودک در جریان این حمله تجاوزکارانه صهیونیستها خبر داده اند.

اعلام اسامی شهدای حزب‌الله

پایگاه خبری الحدث لبنان به نقل از حزب‌الله لبنان اسامی شهدای تجاوز اسرائیل به سوریه را اعلام کرد. این اسامی به شرح زیر است:

1. شهید جهاد عماد مغنیه

2. شهید محمد عیسی

3. شهید علی حسن

4. شهید حسین حسن

5. شهید مهدی الموسوی

6. ابو علی رضا

این در حالی است که خبرگزاری‌های مختلف تعداد شهدای حمله رژیم اسرائیل را هفت تا یازده تن اعلام کرده‌اند.

پرواز جنگنده های اسرائیلی برفراز شبعا و کفرشوبا

به گزارش پایگاه خبری المیادین، هم اکنون شماری از جنگنده های اسرائیلی بر فراز مزارع شبعا و مزارع کفر شوبا به پرواز در آمدند.

همچنین خبرها از به پرواز در امدن هواپیماهای اسرائیلی برفراز بلندی های جولان اشغالی در مرز سوریه خبر می دهند.

خبرها همچنین حاکی از این است که کانال یک تلویزیون اسرائیل اعلام کرده است که حزب‌الله در برابر حمله عصر یک‌شنبه سکوت نخواهد کرد.

روایت‌های متناقض در باره شهادت نیروهای ایرانی

تلویزیون الجزیره قطر مدعی شده است که یکی از فرماندهان ایرانی از حمله بالگردهای صهیونیستی به منطقه «قنیطره» سوریه جان سالم به در برد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه هم از حضور چشمگیر نیروهای حزب الله در مرزهای جنوبی لبنان خبر داد و تاکید کرد که دقایقی بعد از اعلام خبر حمله هوایی اسرائیل بر شهرک «قنیطره» سوریه توسط حزب الله، نیروهای این حزب در مرزهای جنوبی حضوری چشمگیر پیدا کرده و به حالت آماده باش درآمدند.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز مدعی شد که در حمله بالگردهای صهیونیست به «القنیطره» 6 نیروی ایرانی نیز کشته شده‌اند.

حزب‌الله: به حمله صهیونیست‌ها پاسخ می‌دهیم

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که با روش و مقیاسی که فعلاً پرده از آن بر نمی‌دارد، به حمله امروز بالگرد رژیم صهیونیستی و کشته شدن فرزند عماد مغنیه پاسخ می‌دهد.

به گزارش فارس به نقل از «اسرائیل نیوزفید»، حزب‌الله لبنان اعلام کرد که با روش و مقیاسی که فعلاً پرده از آن بر نمی‌دارد، به حمله امروز بالگرد رژیم صهیونیستی و کشته شدن فرزند عماد مغنیه پاسخ می‌دهد.

العالم: انهدام 3 خودروی زرهی صهیونیستها در جولان

خبرنگار العالم از انهدام 3 خودروی زرهی صهیونیستها در جولان اشغالی خبر داد.

خبرنگار العالم شامگاه یکشنبه اعلام کرد، سرنشینان این خودروهای زرهی صهیونیستها نیز به هلاکت رسیدند.

رژیم صهیونیستی در مناطق شمالی نزدیک مرز لبنان به نیروهای خود آماده باش کامل اعلام کرده است.

رسانه های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که شهرک نشینان در مناطق شمالی اراضی اشغالی نزدیک مرز لبنان، دچار ترس و وحشت شده اند.


المیادین: نیروهای حزب‌الله در حال بررسی نصب سامانه سکوی پرتاپ موشک بودند

کارشناس شبکه تلویزیونی المیادین مدعی شد که نیروهای حزب الله در حال بررسی نصب سامانه سکوی پرتاپ موشک در قنیطره بودند که هدف حملات اسرائیلی قرار گرفتند.

پخش مارش نظامی توسط المنار و اماده باش در سرزمین‌های اشغالی

پس از شهادت فرزند عماد مغنیه در حمله بالگرد رژیم صهیونیستی به خاک سوریه و قول حزب‌الله برای پاسخ دادن به این حمله، شبکه خبری نزدیک به حزب‌الله شروع به پخش مارش نظامی کرد.

از سوی دیگر پس از شهادت فرزند عماد مغنیه در حمله بالگرد صهیونیست‌ها به خاک سوریه و قول حزب‌الله برای پاسخ دادن به این اقدام، ارتش رژیم صهیونیستی در مرز لبنان به حالت آماده‌باش درآمد.

ام تی وی لبنان: سید حسن نصرالله امشب سخنرانی می‌کند

منابع خبری لبنانی اعلام کردند: دبیرکل حزب الله لبنان امشب در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه که به شهادت چندتن از فرماندهان حزب الله انجامید، سخنرانی خواهد کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه ام تی وی لبنان، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان امشب در خصوص موضع حزب الله در قبال اقدام تروریستی اسرائیل در ترور فرماندهان حزب الله و پاسخ دردناک حزب الله به اسرائیل سخنرانی خواهد کرد.

تلویزیون اسرائیل: هدف اصلی حمله اسرائیلی به قنیطره سوریه «الطباطبایی» بود

منابع خبری رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه «ابو علی الطباطبایی» فرمانده جنگ آینده حزب الله با اسرائیل بوده است، گزارش دادند که وی هدف اصلی حمله اسرائیلی به قنیطره سوریه بود.

نام الطباطبایی هفتمین نامی است که به عنوان یکی از شهدای حمله امروز، اعلام می‌شود

آمار شهدای حزب الله به 9 نفر رسید

نشریه دیلی‌استار مدعی است که آمار شهدای حمله امروز هلیکوپتر توپدار رژیم صهیونیستی به نیروهای حزب‌الله به 9 نفر رسیده است. «جهاد مغنیه» فرزند فرمانده شهیر و شهید حزب‌الله و «محمد عیسی»، فرمانده‌ای که با نام «ابوعیسی» خوانده شده در کنار 7 نفر دیگر، شهدای حزب‌الله را تشکیل می‌دهند.

برخی منابع خبری می‌گویند که فرماندهان نظامی ایران هم در این حمله به شهادت رسیده‌اند. صهیونیست‌ها مدعی‌اند که جهاد مغنیه و همراهانش در حال نصب سکوی پرتاب موشک در این منطقه بوده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین