کد خبر: ۲۸۰۵۳۶
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰

گروگان های ژاپنی داعش/تصاویر

گروه تکفیری داعش برای نکشتن دو گروگان ژاپنی خود مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار درخواست کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ابنا: تروریست‌های تکفیری داعش با انتشار ویدئویی تهدید کردند در صورتی که دولت ژاپن تا ۷۲ ساعت آینده ۲۰۰ میلیون دلار پرداخت نکند، ‌ دو ژاپنی به گروگان گرفته شده را سر می‌بُرد.

دو گروگان ژاپنی «کنجی گوتو جوگو» و «هارونا یوکاما» نام دارند که در تصاویر منتشر شده با دست‌های بسته و لباس نارنجی رنگ دیده می‌شوند.

در این ویدئو، مردی که لباس مشکی به تن و چاقویی در دست دارد، در میان دو گروگان ژاپنی که لباسی نارنجی به تن دارند، ایستاده و به زبان انگلیسی می‌گوید: اگر دولت ژاپن ظرف ۷۲ ساعت ۲۰۰ میلیون دلار برای نجات زندگی این گروگان‌ها پرداخت نکند، آن‌ها کشته می‌شوند.



یکی از مسئولان وزارت امور خارجه ژاپن گفت توکیو در حال پیگیری این ماجرا است و اوضاع را ارزیابی می‌کند.

تکفیری‌های داعش از راه باج خواهی و دریافت پول امرار معاش می‌کنند و پیش از این با تهدیدهای مشابه به کشتن اتباع خارجی، ‌ از کشورهای دیگر درخواست پول کرده بودند.



«استیون ساتلوف» روزنامه‌نگار آمریکایی-اسرائیلی نشریه تایم در ۲ سپتامبر ۲۰۱۴، «دیوید هنینز» امدادرسان انگلستانی در سوریه در ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۴، «هروی گوردل» شهروند فرانسوی در ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۴، ‌ «آلن هنینگ» امدادرسان بریتانیایی در ۳ اکتبر ۲۰۱۴، و «پیتر کاسیگ» شهروند آمریکایی در سال ۲۰۱۴، از جمله افراد غربی هستند که توسط تروریست‌های داعش به قتل رسیده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین