کد خبر: ۲۸۰۷۵۰
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۲

آرزوی سه خواهر نابینای فارسانی برآورده می‌شود

آروزی سه خواهر نابینای اهل عیسی آباد از توابع شهرستان فارسان با راه اندازی کارگاه قالی بافی محقق می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: مدیرکل بهزیستی چهارمحال وبختیاری و نماینده شهرستان های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در دیدار با خانواده این دختران نابینا در زمینه ایجاد کارگاه قالی بافی برای آنان قول مساعد دادند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال وبختیاری در دیدار این مددجویان گفت: برای رفع مشکل اشتغال این دختران که از مددجویان دانشگاهی زیرپوشش بهزیستی استان هستند، کارگاه قالی بافی راه اندازی می شود.

'محمد میرزایی' افزود: معلولیت این سه خواهر جلوی توانمندی آنها را نگرفته و هم اکنون این سه خواهر علاوه بر قالی بافی به دامپروری نیز مشغولند.

وی گفت: هم اکنون 32هزار نفر از زنان سرپرست خانوار، معلولان، کودکان بی سرپرست و بدسرپرست و سالمندان زیرپوشش بهزیستی استان قرار دارند.

میرزایی تصریح کرد: از این تعداد تنها هفت هزار و 500نفر مستمری دائم دریافت می کنند که افزایش این تعداد نیازمند تامین اعتبار است.

وی مشکل مسکن ، اشتغال و درمان را از مهمترین مشکلات این قشردراستان برشمرد و همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی با برنامه های بهزیستی را خواستار شد.

نماینده مردم شهرستان فارسان، اردل، کیار و کیار در مجلس شورای اسلامی نیز با تقدیر از فعالیت های بهزیستی استان در رسیدگی به جامعه هدف، بهزیستی را از ارگان های خدمتگزار دانست.

'حمیدرضا عزیزی' افزود: نمایندگان استان آمادگی حمایت از خدمات بهزیستی و کمک در جهت رفع مشکلات مددجویان را دارند.

به گزارش ایرنا ، مدیرکل بهزیستی استان چهارمحال وبختیاری دراین دیدار 10 میلیون ریال کمک برای حمایت از این خانواده اهداء کرد.

هم اکنون دو هزار و 363 نابینا در استان زیرپوشش خدمات بهزیستی قرار دارند که از این تعداد یکهزار و 700 نفر ازخدمات مستمر بهزیستی شامل مستمری، کمک هزینه ایاب و ذهاب، هزینه درمان، کمک هزینه تحصیلی، وسایل توانبخشی و آموزشی بهره مندند.

مرکز شهرستان فارسان در فاصله 35 کیلومتری مرکز چهارمحال وبختیاری قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین