کد خبر: ۲۸۰۸۳۰
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳

پیشروی ‌پیشمرگ‌ها در موصل/ هلاکت فرمانده داعش در الانبار عراق

ارتش عراق اعلام کرد که عملیات گسترده‌ای را در سه محور منطقه البوحیاة در غرب رمادی آغاز کرده و نیروهای پیشمرگ نیز توانستند سه روستا در سنجار واقع در غرب موصل را از دست داعش آزاد کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:‌ به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، ارتش عراق سه عملیات گسترده از سه محور در منطقه البوحیاة واقع در غرب رمادی را آغاز کرد که در حملات هوایی ارتش به تلعفر بیش از ۴۰ تن از اعضای داعش به هلاکت رسیدند. نیروهای عراقی همچنین توانستند منطقه الخسفه در الانبار را از داعش پس بگیرند و در این علمیات ۴۰ داعشی را کشتند. نیروهای پیشمرگ نیز با کمک عملیات‌های نظامی گسترده ارتش در منطقه وانکی در نزدیک سد موصل توانستند سه روستا در سنجار را با کمک ارتش از دست گروه تروریستی داعش آزاد کنند که در این عملیات شش داعشی کشته شدند.

گروه تروریستی داعش پیشتر منطقه الشوری واقع در جنوب موصل را محاصره کرده بود که در عملیات خود چندین تن از زنان و کودکان را کشت و به گروگان گرفت. نیروهای پیشمرگ اعلام کردند که هم اکنون کنترل چندین روستا و منطقه در جنوب سد موصل را به دست گرفته‌اند. این عملیات پس از حملات مکرر پیشمرگ‌ها به مواضع تحت کنترل داعش صورت گرفت اما داعش اعلام کرده که پیشمرگ‌ها هیچ پیشروی نداشته‌اند و مقابل حملات آنها ایستاده‌اند.

منابع الجزیره اعلام کردند که در جریان حملات هوایی ائتلاف علیه مواضع داعش در منطقه العیاضیة در تلعفر ۱۷ تن از داعشی‌ها به هلاکت رسیدند. پیشتر دبیرکل وزارتخانه پیشمرگ‌ها در اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که نیروهای پیشمرگ به طور مداوم به سمت تمام مناطق شمال و شرق موصل در حال پیشروی هستند.

منابع اعلام کردند که نیروهای پیشمرگ با کمک پوشش امنیتی هواپیماهای ائتلاف کنترل حدود ۲۵ کیلومتر از منطقه وانة واقع در جنوب سد موصل را به دست گرفته‌اند و حدود چهار کیلومتر به سمت مواضع تحت کنترل داعش پیشروی کرده‌اند. پیشمرگ‌ها اعلام کردند که هدف از این حمله کنترل تمام اطراف شهر موصل است تا با کمک ارتش و نیروهای مردمی بتوانند مناطق تحت کنترل داعش را آزاد کنند.

نیروهای پیشمرگ اعلام کردند که توانستند افراد مسلح داعش را حدود ۵۰۰ کیلومتر از اراضی تحت کنترل خود در شمال و غرب عراق به عقب برانند و راه‌های مهم کمک رسانی به داعشی‌ها را در غرب کشور مسدود کنند. نیروهای پیشمرگ با کمک حملات هوایی ائتلاف توانستند از پنج محور پیشروی کنند و بر راه‌های حیاتی غرب موصل که حدود ۴۰ کیلومتر است، تسلط یافتند. مسرور بارزانی، رئیس شورای امنیت کردها اعلام کرد که داعشی‌ها هنوز امکان تردد میان موصل و تلعفر را دارند اما مسیر آنها بسیار طولانی و امکان رفت و آمدشان به این مناطق سخت تر شده است.

منابع اعلام کردند که موصل نسبت به قبل از سمت شمال و شرق و جنوب ارتباطش با دیگر مناطق قطع شده و پیشمرگ‌ها در حال اعمال فشار بیشتر بر داعش هستند. کردها همچنین توانستند کنترل گذرگاه مرکزی ربیعه در مرز با سوریه را که در مسیر ارتباطی با موصل قرار دارد، به دست بگیرند. از زمان محاصره داعش بر کوه‌های سنجار صدها تن از ایزدی‌ها از دست داعش نجات پیدا کرده‌اند.

همچنین یک مقام امنیتی عراق به شبکه العربیه گفت: فرمانده نظامی جدید داعش در الانبار کشته شده است. در عین حال شورای سران عشایر صلاح الدین اعلام کردند: عزت الدوری، معاون صدام از ماه اوت گذشته به سوریه گریخته است.

این شورا افزود: الدوری از آن تاریخ وارد عراق نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین