کد خبر: ۲۸۰۸۸
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۸۴ - ۱۱:۵۳

طب سوزنی را برای بهبود سلامتتان ،امتحان کنید

آفتاب‌‌نیوز : يک دانشجوي ارشد رشته روانشناسي زماني كه دوران كالج را مي‌گذراند كافي بود تنها يك ليوان شير بنوشد تا از درد به خود بپيچد اما حالا او مي‌گويد كه مي‌تواند هر چه  می خواهد بخورد يا بنوشد و اين امر را مديون طب سوزني است.

 طبق مطالعات انجام شده در سال 2002 در مركز كنترل و پيشگيري امراض طب سوزني يكي از اشكال مهم درمان‌هاي جايگزين در ايالات متحده است كه به رفع انواع دردها و ناراحتي‌ها از صدمات استخواني گرفته تا اعتياد به مواد مخدر كمك مي‌كند.

 تمايل رو به رشد جامعه آمريكا به روش‌هاي درماني جايگزين منجر به كشف مسير متفاوتي براي بهداشت و سلامت بهتر شده است. طب جايگزين و مكمل شامل درمان‌هايي از قبيل طب سوزني، طب مفصلي، ماساژ و مديتيشن است.

 طب سوزني يكي ازانواع مهم روش‌هاي طب جايگزين در طول دهه 1990 بوده است. از ميان بيش از 149 هزار شركت كننده، 4 درصد از افرادي كه مورد مطالعه قرار گرفتند اظهار داشته‌اند كه حداقل يك بار در طول زندگي‌شان از روش طب سوزني استفاده كرده‌اند.

طبق گزارش سلامت آمريكا در سال 2004 كه از سوي اداره بهداشت و خدمات انساني منتشر شد، يكي از توجيحات فرض شده براي افزايش استفاده از طب مكمل و جايگزين نارضايتي از روش‌هاي پزشكي متعارف از قبيل مصرف زياد دارو بوده است.

طب سوزني بيش از 3000 سال قدمت دارد و اساس آن به جاي يك الگوي بيوپزشكي (زيست پزشكي) شفا دهنده ،يك الگوي سيستم انرژي است. طب سوزني بر اساس مفهومي است كه طبق آن بدن‌هاي ما حاوي انرژي است، يك نيروي حياتي زندگي كه به ما توانايي حركت، تفكر و احساس كردن مي‌دهد. اين نيروي حيات كه "چي" (chee) ناميده مي‌شود از ميان مسيرهايي در بدن حركت مي‌كند كه نصف‌النهار ناميده مي‌شوند و پس از قرن‌ها مشاهده شناخته شده است. نصف‌النهارها شبكه‌اي از مسيرهاي انرژي را تشكيل مي‌دهند كه به اعضاي مختلف بدن مرتبط مي‌شوند.

سوزن‌ها كمك مي‌كنند كه انرژي در بدن بهتر جريان پيدا كند و مانند اين است كه رايانه بدن دوباره برنامه‌ريزي شود. وقتي سوزن‌ها وارد نقطه دسترس شوند، انرژي را به حركت در مي‌آورند و به افزايش چرخش آن در ميان نصف‌النهارها كمك مي‌كنند كه اين امر موجب ايجاد يك تعادل كلي در انرژي چي در سرتاسر بدن فرد مي‌شود. در نهايت نيز انرژي چي متعادل شده منجر به بهبود سلامت جسمي روحي و احساسي مي‌شود.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۸۷/۰۲/۰۸
0
0
با سلام
آيا طب سوزني در افزايش دادن قد موثر مي باشد يا نه ؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین