کد خبر: ۲۸۰۸۸۴
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴

چین هک کردن خدمات ایمیل مایکروسافت را رد کرد

اداره فضای مجازی چین موسوم به «سی.ای.سی» روز جمعه هرگونه حمله و ایجاد اختلال در خدمات ایمیل مایکروسافت در این کشور را رد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، شبکه «ان.بی.سی نیوز» سه روز پیش در گزارشی از بروز اختلال در خدمات ایمیل مایکروسافت خبر داد و اعلام کرد که این اتفاق بعد از مسدود شدن خدمات جیمیل در این کشور، نگرانی های زیادی را در میان کاربران ایجاد کرده است.

ای.بی.سی نیوز، مشکل پیش آمده را متوجه دولت چین دانسته است.

چین که یکی از قوی ترین سیستم های فیلترینگ اینترنت دنیا را در اختیار دارد، هشتم دی ماه سالجاری دسترسی به جیمیل را برای 1.3 میلیارد شهروند خود بسته بود.

این شبکه خبری همچنین اعلام کرد: بررسی ها نشان می دهد این مشکل برای کاربران برنامه ایمیل Thunderbird شرکت موزیلا هم رخ داده است و کاربرانی که از پروتکل های پست الکترونیک SMTP و IMAP استفاده می کنند شاهد حملات موسوم به 'man-in-the-middle' (MITM) بوده اند.

«جیانگ ژون» سخنگوی شرکت اداره فضای مجازی چین روز جمعه با رد اخبار منتشر شده در خصوص ایجاد اختلال تعمدی در سیستم یاد شده از سوی پکن، آن را تکذیب کرد.

وی گفت: این اتهامات کاملا بی اساس است و بیان چنین ادعاهایی برای کشوری که خود قربانی حملات سایبری است، نمی تواند مبنای درستی داشته باشد.

«جیانگ» همچنین انجام این حملات از سوی شرکت های مخالف دولت چین که در خارج از کشور مستقر هستند را دور از ذهن ندانست.

شبکه «ان.بی.سی نیوز» همچنین در گزارش خود اعلام کرده بود که با انجام این حملات داده های کاربران در حین مبادله در فضای مجازی به سرقت می رود، بدون آنکه آنها متوجه این مساله شوند.

در حالی که بررسی ها در مورد عامل این حملات در جریان است، رسانه های غربی، اداره فضای مجازی چین موسوم به CAC را به انجام این حمله متهم کرده اند.

در خصوص انتشار خبر این حمله از سوی اداره فضای مجازی چین (C.A.C)، شرکت های مایکروسافت و موزیلا در این زمینه اظهارنظری نکرده اند.

اوایل سال جاری علاوه بر مسدود شدن خدمات جیمیل در چین، دولت این کشور نسبت به فیلتر شبکه اجتماعی اینستگرام نیز اقدام کرد تا از این طریق مانع پخش تصاویر مخالف سیاست های خود شود.

در طول سال های اخیر حتی سرویس آفیس مایکروسافت هم چندین بار در چین فیلتر و دسترسی به آن محدود شد و بسیاری از کاربران سرویس های آفیس مایکروسافت که اسناد مهمی را در این سرویس قرار داده بودند با مشکلات جدی روبرو شدند.

پلیس آمریکا (اف.بی.آی) نیز پیشتر گزارشی منتشر کرده که در آن چین از میان کشورهایی که در عملیات سرقت شبکه اینترنتی علیه آمریکا دست داشتند، رتبه نخست را دارد. 

دستگاه قضایی آمریکا 29 اردیبهشت ماه سالجاری به طور رسمی پنج افسر ارتش چین را به جاسوسی سایبری علیه شرکت های آمریکایی متهم کرد.

واشنگتن اعلام کرده بود که در این حمله سایبری، 6 شرکت آمریکایی توسط هکرهای ارتش چین هدف جاسوسی اقتصادی قرار گرفته اند.

در حالی که دولت چین همواره از سوی منابع غربی به منظور حملات سایبری متعدد به مراکز حساس نظامی و علمی جهان برای کسب و جمع آوری اطلاعات مورد انتقاد قرار دارد، این کشور خود را یکی از بزرگترین قربانیان حملات سایبری می داند؛ به گفته مقام های پکن بیشترین حجم حملات علیه چین را آمریکا برعهده گرفته است.

بعد از اظهارات «ادوارد اسنودن» پیمانکار سابق سازمان امنیت ملی آمریکا درباره دسترسی آمریکا به شبکه ها و سرورهای اینترنتی در چین و هنگ کنگ، مقامات پکن اتهامات خود درباره حملات اینترنتی دولت آمریکا علیه خود را افزایش داده اند.

در آخرین اقدام صورت گرفته از سوی این کشور، پکن اواخر دیماه سالجاری به دلیل آنچه که مقابله با حملات سایبری به صنایع و موسسات دولتی خود عنوان کرد، از تاسیس یک موسسه جدید آموزش امنیت سایبری در کشور خبر داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین