کد خبر: ۲۸۰۹۵۵
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۹

انتقاد از کروش و تیم ملی تنها چند لحظه پس از حذف از جام ملتها/چقدر دل پر داشتیم!

هنوز ویلیامز،سوت پایان بازی را نزده بود انتقاد ها علیه کروش و تیم ملی آغاز شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: خبرآنلاین نوشت: هنوز تیم به ایران برنگشته انتقادها شروع شد.منتقدان حتی اجازه نداند تا عرق ملی پوشان خشک شود. آیا تیمی که 120 دقیقه مقاوت کرد و با یک بازیکن کمتر کار را به ضربات پنالتی کشاند شایسته این همه انتقاد است؟

آیا اگر اشتباه ویلیامز نبود و پولادی را از زمین اخراج نمی کرد یا اگر ایران عراق را شکست داده بود باز هم این همه انتقاد می شد؟ مهدی پاشازاده که مدت ها بود حرفی درباره تیم ملی نمی زد بلافاصله پس از شکست ایران مقابل عراق  لب به انتقاد گشود و گفت:«بهتر است پول کروش را به امیدها و جوان ها بدهیم.»او در حالی این حرف را می زند که تا قبل از این روزه سکوت گرفته بود به یکباره لب به انتقاد گشوده است.

او در این مورد به ایسنا می گوید:« ایرادی که از کروش می‌توانستیم در این دیدار بگیریم روی تعویض‌ها بود. به شخصه فکر می‌کنم که تعویض شجاعی می‌شد ده الی 15 دقیقه بعد صورت بگیرد. ما با دو نظریه راجع به ‌کروش روبه رو هستیم. یک سری معتقد هستند که کروش مربی بزرگی است که نظم را به تیم ملی آورده است و به خوبی کار می‌کند. دسته دوم هم اعتقاد دارند که ‌کروش به لحاظ فنی چیز زیادی به ما اضافه نکرده و تنها بازی ما را دفاعی کرده است. به شخصه اعتقاد دارم که اگر قرار است کروش از ایران برود و پولی که به او می‌دادند را به کس دیگری بدهند، کار اشتباهی کرده‌ایم اما اگر قرار است پول مربوط به او را به یک مربی دیگر بدهیم کار اشتباهی کرده‌ایم اما اگر قرار است پول مربوط به او را در استعداد یابی بخش امیدها و جوانان هزینه کنیم خیلی اتفاق خوبی رخ می‌دهد.»

این در حالی است که بچه های ایران در زمین اشک می ریختند و به خاطر ناداوری که در حقشان شده بود گلایه داشتند.اصلا مشخص نیست که چرا کسانی که تا قبل از این سکوت کرده بودند یا از کروش تعریف می کردند پس از حذف از جام ملت ها شمشیر را از رو بستند؟شکی وجود ندارد که هجمه رسانه ای علیه او بیشتر و بیشتر هم خواهد شد اما باید گفت که اگر روی دیگر سکه برای ایران به زمین افتاده بود...نمونه دیگر محمد پنجعلی که مهمان حضوری شبکه سوم بود.او تنها دقایقی پس از حذف ایران از جام ملتها از مربیان خارجی انتقاد کرد و گفت:« خود ما مربیانی داریم که می توانند در فوتبالمان موفق باشند و نتایج خوبی برایمان به دست بیاورند.»

اما نکته اینجاست که چرا همه آنها دست روی دست گذاشته بودند تا پس از ناکامی ایران این حرف را بزنند؟انگار که متن هایشان را هم از قبل آماده کرده بودند و انتظار این را می کشیدند تا ایران حذف شود و آنها متنی که آماده کرده بودند را قرائت کنند!علی پروین دقایقی پس از شکست ایران مقابل عراق به ایسنا گفت:« حق عراق نبود که در این بازی پیروز شود، اما تاکتیک نامناسب مقابل این تیم و ترسو بودن باعث شد که در نهایت شکست بخوریم. تنها کاری که بلدیم این بود که ‌کروش تیم را به آفریقای جنوبی ببرد و در آنجا اردو برگزار کند. من نمی‌دانم در آفریقای جنوبی چه خبر است که این قدر اصرار داشتیم که تیم به آنجا برود.صلاح نمی‌دانم کروش دیگر سرمربی تیم ملی ایران باقی بماند ما این همه پولی که به او می‌دهیم می‌توانیم عملکرد بهتر از این‌ها داشته باشیم، به اعتقاد من یک مربی خوب ایرانی را بیاوریم و تیم ملی ایران را به دستش بدهیم. مطمئنا نتایج بهتری نیز خواهیم گرفت.»

انتقاد ها شروع شده است و شکی وجود ندارد که در روزهای بعد به اوج خودش خواهد رسید.چه کارلوس کروش سرمربی ایران باشد و چه نباشد اما آیا انتقاد کردن آن هم بلافاصله پس از حذف از جام ملت ها ،آنجا که بازیکنان گریه می کردند و هنوز عرق شان خشک نشده بود کار به جایی است؟آیا مخالف بودن با کروش دلیل این می شود که عملکرد او و شاگردانش را زیر سوال برد؟ 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین