کد خبر: ۲۸۱۰۲۲
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱

کاخ سفید: دلیل قانع‌کننده‌ای برای اعمال تحریم‌ بیشتر ایران نداریم

سخنگوی کاخ سفید گفت که جامعه جهانی تصویب هرگونه تحریم جدید علیه ایران را نقض توافق اولیه ژنو تلقی خواهد کرد؛ از این رو اکنون زمان مناسبی برای این اقدام کنگره نیست.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به نقل از پایگاه خبری هیل، جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید روز جمعه در واکنش به تلاش‌های اخیر برخی قانون‌گذاران آمریکا برای تصویب طرح تحریم جدید ایران، گفت: ما رایزنی‌هایی را با قانون‌گذاران داشته‌ایم و فکر می‌کنم که دیدگاه رئیس جمهور برای مخالفت با این طرح متقاعدکننده بوده است.

سخنگوی کاخ سفید افزود: من معتقدم شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد دست کم برخی از اعضای کنگره این رایزنی‌ها را قابل قبول ارزیابی کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری هیل، این موضع‌گیری کاخ سفید پاسخی است به طرح اخیر سناتور باب منندز و مارک کرک برای تصویب قانونی علیه ایران که تحریم‌های جدید در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات را در پی خواهد داشت.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته مکرراً تأکید کرد: تصویب هر گونه تحریم علیه ایران در شرایطی که مذاکرات هسته‌ای با این کشور در جریان است را وتو خواهد کرد چون به روند این رایزنی‌ها آسیب می‌زند.

جاش ارنست همچنین اظهار کرد: بخش زیادی از جامعه بین‌الملل تحریم‌های جدید علیه ایران را نقض توافق اولیه ژنو عنوان کرده که بر اساس آن قدرت‌های جهانی توافق کردند در شرایطی که مذاکرات ادامه دارد تحریم جدیدی علیه ایران اعمال نکنند.

وی افزود: ما تقریباً به وضوح مشخص کرده‌ایم که چرا نسبت به تلاش کنگره آمریکا برای تصویب این قانون نگران هستیم. باراک اوباما خود به تحریم ایران در صوت شکست مذاکرات بسیار مایل است اما در حال حاضر و در حین مذاکرات هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای برای اعمال تحریم‌های بیشتر وجود ندارد.

سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد: تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران این تردید را به وجود می‌آورد که آیا آمریکا به معنای واقعی قادر است از تعهدات خود که بر سر میز مذاکره با آنها موافقت کرده است، دفاع کند؟

وی تأکید کرد که تصویب این طرح می‌تواند تلاش‌ها برای دستیابی به یک توافق نهایی را تضعیف کند.

به گزارش ایسنا، ارنست همچنین با اشاره به تفاوت دیدگاه رئیس جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در قبال مذاکرات هسته‌ای، گفت: اوباما در اینجا دیدگاه متفاوتی دارد. وی بر این باور است که گزینه دیپلماسی با ایرانی‌ها ارزش پیگیری و ادامه را دارد. وی معتقد است که این کار نه تنها به نفع امنیت ملی آمریکا بلکه به نفع امنیت اصلی‌ترین هم‌پیمان ما در منطقه یعنی اسرائیل است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین