کد خبر: ۲۸۱۳۲۰
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲

علت نخست مرگ کودکان قزوینی چیست؟

مدیر گروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین اعلام کرد: از 55 مورد مرگ گزارش شده در شش ماهه نخست سال جاری اولین علت مرگ‌و‌میر، مربوط به حوادث و سوانح و ناهنجاری‌های مادرزادی بوده و بیماری‌های دستگاه تنفسی، سرطان‌ها و بیماری‌های دستگاه گوارش در رده‌های بعدی قرار دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: ناهید یزدی، مدیر گروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس آمار ارائه شده 12 نفر از کودکان در اثر حوادث و سوانح فوت کردند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز پنج کودک به دلیل حوادث ترافیکی و هفت کودک به دلیل غرق شدن در آب، برخورد با نیروهای مکانیکی بی‌جان، بسته شدن راه‌های تنفسی، سقوط از ارتفاع و مسمومیت با دارو جان خود را از دست دادند.

یزدی خاطرنشان کرد: والدین برای رعایت اصول ایمنی باید به نکاتی که به ظاهر ساده و غیرقابل اهمیت هستند، توجه کافی داشته باشند، به عنوان مثال لزوم نشاندن کودک در صندلی عقب خودرو و صندلی مخصوص همان قدر اهمیت دارد که توجه به جمع‌آوری وسایل کوچک از دسترس کودکان برای پیشگیری از خفگی لازم است.

مدیر گروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه تعداد مرگ و میر کودکان در اثر حوادث و سوانح از 36 مورد در سال 1386 به 22 مورد در سال 1392 کاهش یافته است، تصریح کرد: اگر چه تلاش کارکنان مراکز بهداشتی- درمانی برای آموزش والدین و خانواده‌ها به همراه آموزش‌های رسانه‌ای، در این کاهش، اثر چشمگیری داشته است، ولی با این حال، مرگ و میر کودکان به دلیل حوادث و سوانح، یکی از دغدغه‌های حوزه سلامت است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین