کد خبر: ۲۸۱۴۰۱
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۱
آتنه فقیه‌نصیری در گفت‌وگو با آفتاب:

تلویزیون به نویسندگان خوب بها نمی‌دهد

«قصه‌های تکراری و متن‌هایی بدون خاصیت انگیزه هنرمندان را برای پذیرش نقش‌ها کم می‌کند با این وجود حالا نقش مادر خانواده را در سریال شمعدانی که تم اجتماعی دارد، پذیرفته‌ام که به نظرم کار خوبی است و باید منتظر ماند تا کار از دیدگاه مخاطبان بررسی شود.»
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: آتنه فقیه نصیری، بازیگر تلویزیون از به‌اتمام‌رسیدن سریال شمعدانی به کارگردانی سروش صحت خبر داد. این بازیگر سینما و تلوزیون در گفت‌وگو با «آفتاب» به نقش خود در این سریال اشاره کرد و گفت: «دو سال بود که کاری را برای تلویزیون قبول نمی‌کردم، متاسفانه متن‌ها  و قصه‌هایی که در تلویزیون ساخته می‌شوند‌، چنگی به دل نمی‌زند.»

این بازیگر در ادامه افزود: «قصه‌های تکراری و متن‌هایی بدون خاصیت انگیزه هنرمندان را برای پذیرش نقش‌ها کم می‌کند با این وجود حالا نقش مادر خانواده را در سریال شمعدانی که تم اجتماعی دارد، پذیرفته‌ام که به نظرم کار خوبی است و باید منتظر ماند تا کار از دیدگاه مخاطبان بررسی شود.»

نصیری که سابقه بازی در آثار موفقی همچون خانه سبز، داستان یک شهر و مدار صفر درجه  را نیز در کارنامه هنری خود دارد؛ تاکید کرد: «سریال‌های بی‌کیفیت زاده متن‌های بی‌کیفیت است. متن بی‌کیفیت نیز از آن جایی متولد می‌شود که ما به نویسندگان خوب که امتحان خودشان را پس داده‌اند، بها نمی‌دهیم. البته منظور من از بهادادن تنها ارزشگذاری مادی نیست بلکه حمایت‌های مادی و معنوی نیز در دسته این حمایت‌ها قرار می‌گیرد.»

نصیری در ادامه به انتقاد از عملکرد برخی مدیران رسانه ملی پرداخت و گفت: «با اینکه همه هنرمندان انواع خط قرمزها را می‌شناسند و به آن‌ها واقف هستند اما بازهم شاهد دخالت برخی سلیقه‌گرایی‌ها در متن و محتوای سریال‌ها هستیم. بعضی خط قرمزها از نظر مدیری خط قرمز است و برخی خط قرمزها از نظر مدیر دیگری خط قرمز نیست. مجموعه این شرایط سال‌هاست که بر کیفیت برنامه‌های تلویزیون تاثیر می‌گذارد.»

بازیگر سریال شیدایی افزود: «به نظرم تنها راه جلب مخاطبان به تلویزیون تغییر کیفیت محسوس سریال‌هاست که باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.»

با تعویض مدیریت سازمان صدا وسیما بهبود برنامه‌های رسانه ملی بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. محمد سرافراز رئیس تازه سازمان صدا وسیما بر همین اساس سیاست ادغام و چابک سازی شبکه‌های رسانه ملی را درپیش گرفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین