کد خبر: ۲۸۱۶۸۳
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹

بازیگر نقش امام(ره) در سریال معمای شاه: نگران قضاوت ها نیستم

شکر خدا گودرزی بازیگر نقش امام خمینی(ره) در سریال معمای شاه است. سریال معمای شاه عنوان مجموعه تلویزیونی با ژانر تاریخی به کارگردانی محمدرضا ورزی است. این سریال داستان زندگی محمدرضا پهلوی را از زمان بازگشت وی از سوئیس در سال ۱۳۱۵ تا زمان مرگ به تصویر می‌کشد. در این مجموعه ۶۰۰ بازیگر و بیش از ۱۵۰ نفر از عوامل سینمای ایران حضور دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: شکر خدا گودرزی، بازیگر نقش امام خمینی(ره) در سریال معمای شاه ایفای نقش شخصیت های بزرگ تاریخی را نیازمند دقت ویژه خواند و گفت: برای ایفای این نقش پژوهش زیاد و تلاش های فراوانی انجام داده ام،  چندان نگران قضاوت ها هم نیستم زیرا همه‌ی توان خود را برای ایفای این نقش به کار خواهم بست.

وی با بیان اینکه معتقدم اهمیت و بزرگی شخصیت امام خمینی(ره) تنها در قالب  یک سریال تلویزیونی نمی گنجد به آفتاب گفت: «تا الان دوازده سکانس از من فیلمبرداری شده است. سکانس های اصلی متعلق به نقش حضرت امام (ره) مربوط به فاز سه فیلمبرداری است. الان بخش های دیگری در موزه عبرت تهران یا همان کمیته مشترک ساواک با حضور بازیگران دیگر در حال فیلمبرداری است. البته ناگفته نماند این پروژه تا به این لحظه چند بار به علت مشکلات بودجه، دیرکرد تزریق اعتبار و تغییر مدیریت کلان صدا وسیما با مشکلاتی برخورد کرده است.»

شکر خدا گودرزی بازیگر نقش امام خمینی(ره) در سریال معمای شاه است. سریال معمای شاه  عنوان مجموعه تلویزیونی با ژانر تاریخی به کارگردانی محمدرضا ورزی است. این سریال داستان زندگی محمدرضا پهلوی را از زمان بازگشت وی از سوئیس در سال ۱۳۱۵ تا زمان مرگ به تصویر می‌کشد. در این مجموعه ۶۰۰ بازیگر و بیش از ۱۵۰ نفر از عوامل سینمای ایران حضور دارند.

 وی در ادامه به شرایط خاص ایفای نقش خاص اشاره کرده وگفت: «امام خمینی(ره) یکی از شخصیت‌های بزرگ تاریخ معاصر است، علاوه بر این مردم با حالات و روحیات و رفتار  حضرت امام(ره) آشنا هستند و این موضوع به حساسیت این نقش و قضاوت ها می افزاید.»

 گودرزی تاکید کرد: صحبت ها و فیلم هایی زیادی برای شناخت شخصیت امام خمینی(ره) انجام داده ام. امام خمینی(ره) فردی با روحیه عارفانه بودند. عارفی که جز خدا و تسلیم در برابر او نظر به چیز دیگری نداشتند. هر آنچه انجام می دادند برای رضای خدا بود و انجام تکلیف. به همین دلیل است که  دریافت حالات و سکنات حضرت امام(ره) برای ایفای این نقش سخت و دشوار است.

وی ادامه داد: ارایه‌ی پوسته و حالات ظاهری رفتار امام به معنای ایفای این نقش ماندگار تاریخ معاصر نیست  بلکه توجه به جهان بینی امام(ره) امر حیاتی برای پرداخت نقش محسوب می شود. آرزوی من این است که بتوانم به حد توان این روحیه و حالات را کسب کرده و از آن برای ایفای این نقش بهره ببرم. البته ایفای این نقش مثل تعزیه است و مردم هم می دانند که در نهایت ایفاگر نقش فرد دیگری است و خود  حضرت امام(ره) نیست، فکر می کنم با  دریافت این نگاه می توان به شکل منطقی از استرس ها کم کرد و نگران قضاوت ها  هم نبود.

گودرزی به ماجرای انتخاب خود توسط محمد رضا ورزی اشاره کرده می افزاید: البته بر این باورم که اتفاقی برای این نقش انتخاب نشده ام و زمینه‌های این مسئولیت در من وجود داشته است. آقای ورزی مرا در نمایش "ساقی " آقای دژاکام دیدند در آنجا نقش شاعر عارف مسلکی را ایفا می کردم که به حضرت علی(ع) ارادت خاصی دارد. آقای ورزی از حس اشعار در حین اجرای تئاتر خیلی راضی بودند و با اینکه بازیگران زیادی برای نقش حضرت امام(ره) تست داده بودند بعد از تست گریم بنده را قاطعانه برای این نقش انتخاب کردند.

وی گفت:امیدوارم با رابطه و تعامل  خوبی که بین ما جاری است، بتوانم از عهده این مسئولیت بزرگ برآیم.

شکرخدا گودرزی بازیگر، مدرس، کارگردان، نويسنده و بازيگر تئاتر است که در شهر بروجرد متولد شده است. وی پیشتر در مجموعه های همچون شب دهم، حلقه سبز و همسایه هابازی کرده است. او در جشنواره فجر امسال با فیلم فرار از قلعه رود خان به کارگردانی غلامرضا رمضانی و ایفای نقش جهان حضور دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین