کد خبر: ۲۸۱۸۱۰
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷

نام‌های ممنوعه برای فرزندان در کشورهای مختلف جهان

در سال 2013، اداره ثبت تولد و مرگ فهرستی از نام های ممنوعه را منتشر کرد که در زمره آن ها می‌شد به لوسیفر (شیطان)، پادشاه، ملکه ویکتوریا و همچنین "مافیا ترس ندارد" برخورد. در سال 2000، دادگاه اعلام کرد که یک خانواده فرانسوی اجازه ندارند فرزند خود را با عنوان "مگان رنود" خطاب کنند چرا که این نام شباهت زیادی با خودروی "رنو مگان" دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: پایگاه خبری خرداد نوشت: دادگاهی در شهر "والنسینس" فرانسه به زوج فرانسوی اجازه نداد تا نام "نوتلا" (برند معروف شکلات) را بر روی فرزندشان بگذارند. استدلال دادگاه این بود که این نام باعث شایع‌شدن یک برند خاص تجاری خواهد شد و تبلیغی برای آن خواهد بود. 
 
 این نخستین باری نیست که دستگاه قضایی در کشوری گذاشتن نامی خاص بر روی فرزندان را ممنوع اعلام می کند. شبکه خبری "اسکای نیوز" در گزارشی به نام های ممنوعه برای فرزندان در کشورهای مختلف جهان پراخته است. 
 
مافیا ترس ندارد، نیوزیلند 
در سال 2013، اداره ثبت تولد و مرگ فهرستی از نام های ممنوعه را منتشر کرد که در زمره آن‌ها می‌شد به لوسیفر (شیطان)، پادشاه، ملکه ویکتوریا و همچنین "مافیا ترس ندارد" برخورد. 
 
سوپرمن، ونزوئلا 
شورای تعیین پیش نویس انتخابات ملی ونزوئلا در سال 2007 با تصویب قانونی گذاشتن نام های "مضحک و خنده‌آور" و یا نام‌هایی که تلفظ آن ها دشوار است را ممنوع اعلام کرد. پس از رای‌گیری انجام شده در آن شورا گذاشتن نام "سوپرمن" نیز ممنوع اعلام شد. 
 
صدام حسین، برزیل 
در صورتی که می خواهید به برزیل 204 میلیونی سفر کنید و نام فرزندتان را هم نام دیکتاتور پیشین عراق انتخاب کنید خوبست که بار دیگر به تصمیمی که گرفته اید فکر کنید! طبق نظر اداره نامگذاری فرزندان در برزیل بنام صدام حسین ممنوع است. 
 
اسامه بن لادن، آلمان 
در سال 2002، زوجی ترک تبار که ساکن آلمان بودند تصمیم گرفتند تا نام فرزند خود را  به نام "اسامه بن لادن" رهبر پیشین القاعده انتخاب کنند. دادگاه تصمیم گیرنده درباره صلاحیت این کار با استناد به قانونی که نام های انتخاب شده برای فرزندان نباید ماهیت خنده آور و یا تهاجمی داشته باشند با این موضوع مخالفت کرد. 
 
رنو مگان، فرانسه 
در سال 2000، دادگاه اعلام کرد که یک خانواده فرانسوی اجازه ندارند فرزند خود را با عنوان "مگان رنود" خطاب کنند چرا که این نام شباهت زیادی با خودروی "رنو مگان" دارد. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین